tisdag 30 december 2008

Gott Nytt År

Hej på er alla!

Nu ska jag göra ett litet försök till inlägg.

Julen har varit så där lugn och skön med tomte, paket och julmiddagar...och fortsatt...förkylning.

Om jag inte missminner mig så blev jag sjuk första gången tredje advent och är inte i form ännu..lilla minifisen har idag haft 39,4 i feber och är utslagen...well well det är som vanligt vid nyår man ska inte planera för mycket.
Vi får väl se i morgon åt vilket håll landet lutar.

Är jag piggare ska jag börja så smått att avjulifiera bostaden.

Hoppas att jag orkar på trädgården och handla blommor i alla fall.

Här kommer lite sista minuten tips inför nyårsafton...vi hade det på vår uppesittarkväll med våra vänner men det fungerar lika bra på nyår om man inte vill stå vid spisen hela dagen.

Västerbottenostpaj med löjromsröra som topp.


Granatäppel- och ruccolasallad


Grekisk paj för de som inte tycker om löjrom


Och självklart ett ordentligt fruktbord till osten..


Semifreddo en italiensk dessert med rostad mandel och karamell.


Att laga den här maten tar max två timmar med dukning och piffning.

Jag har fått på tok för mycket julklappar undrar om jag verkligen varit så snäll...en liten brosch som min 5 åring har egenhändigt valt ut och köpt själv.
Ett rosljus från min kära A och lavendelstenar från en mycket god vän.


Sen har jag fått en helt fantastisk Lisbeth Dahl glasurna av samma goda vän...
TUSEN TACK!!!


Nu vill jag önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR och nästa gång vi ses blir det en liten utlottning.
Den tredje januari är det ett år sedan jag satte in min räknare och jag tror att den börjar närma sig 20 000 besökare det är helt otroligt...

Mys och må!
/Lea

8 kommentarer:

Anonym sa...

Pajen med löjromsröra var vääääldigt god du!!! Hoppas ni kryar på er!

Vardagslycka sa...

Mmm, så mycket gott du bjuder på! Pajen med löjrom ser mumsig ut!
Önskar dig och de dina ett riktigt gott nytt år!
Hoppas ni mår bättre tills imorgon!
Kramar från Carina

Unknown sa...

Åh så mycket mumsigt du visar här. Jag blir riktigt sugen... mmmm.

Vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År. Hoppas ni blir friska snart.

Kram Vero

Färjtorp sa...

Hejsan,
ooooooj så gott det där såg ut!! Blev sååå sugen på västerbottensostpajen och den grekiska, vill ha nuuuuuuuu!! Nej men sjukhusmaten får väl duga än så länge då...
Så snäll du har varit, mycket fint du har fått. Jag säger då detsamma, jag fick oxå så mycket så man undrar ju..

Ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR trots era sjukdomar.

Kram Johanna

Änglahem sa...

Lea.....puhuuu jag hann! Ville bara kika ionom och önska Gott Nytt År till goaste Lea!

Hoppas att ni tillfrisknar här snart! envetet virus ni åkt på!

Gott Nytt År! vännen!

Kramar, Ulrika

Britt sa...

Den pajen skall provas. Ha ett bra 2009//Britt

Mer av allt sa...

Pajerna ser helt gudomliga ut! Du hade fått jättefina julklappar också. Jag hoppas att ni kryar på er och god fortsättning på det nya året!

kramar från mig

Annie - Annalunda sa...

Oj vilka recept! Tack för dem! Ett fortsatt gott och härligt nytt år önskar jag dig! Krya på er!!!

Kram Annie