söndag 4 maj 2008

Hel helg åt skogen....

Nä, jag har inte varit i skogen... tyvärr får man väl säga.

Jag åkte på världens magsjuka - vinterkräksjuka eller vad det var.
Två dagar åt helsikke, jag har ingen aning om vad det har varit för väder ens en gång..
På lördagsmorgonen åkte vi iväg på loppis till Luleå,
men var alldeles snurrig i huvudet när jag klev ur bilen och efter 10 minuter började kallsvetten och paniken tränga fram.
Magsjuka... jippi.
In i bilen och överlevde knappt med ögonen stängda hela vägen hem (5 mil!)... nej det var inte jag som körde.

Självklart så körde Andreas så fort att stora tjejen blev åksjuk och måste kräkas i påse,
extra trevligt för en mor med annalkande magsjuka.

Alltså det är något som blir tok så fort vi far hemifrån... jag börjar undra om det är någon som har något emot att vi åker hemifrån. De vill nog att vi renoverar klart istället.

I alla fall, så har jag kommit tillbaka från dödsriket i eftermiddag och känner mig väl så ok att jag kan jobba i morgon. Har inga lektioner förrän på eftermiddagen tack och lov.

Min snälla pappa har under dagen tapetserat vårt blivande mysrum på övervåningen, nu är det bara golv och en fondvägg kvar innan det är inflyttningsklart.
Den här helgen kom han undan utan sjukhusbesök, sist han skulle hjälpa oss klämde han av tumtoppen och fick sy 5 stygn genom nageln och lika många till runt om tummen.
Vad ska man säga? Det händer alltid något spännande hos oss.

Snön har i alla fall äntligen tinat bort så snart kan man kratta och göra fint ute på gården.
Eller hade jag glömt att förra sommaren var det en grävmaskin här och grävde ner dräneringsslangar lite här och var... behöver jag säga att det är jättemycket lera och jord ungefär överallt.

Nu ska jag gå och sova så att jag orkar upp i morgon.
I veckan ska jag ta mig an mina utmaningar som jag har fått av Karin Lindström och Mysiga lantliga ting.

Tusen tack för alla snälla kommentarer!
Kära vänner tappa inte tålamodet med mig jag har verkligen försummat er sista tiden men snart ska jag komma på fötter igen även när det gäller att kommentera hos er andra.

7 kommentarer:

Flingan sa...

Magsjuka.... huvvaligen. Skönt att du repat dig.
Men det kanske är som du säger... det kanske är meningen att du ska stanna hemma och renovera färdigt... hahaha . Vem vet , du kanske har ett gårdsspöke som härjar.....
Ha det gott
kram

Gårdsromantik sa...

Men va trist - och du som var så nära!
Tur att magsjukan är över.
Se nu till att få huset klart så ni kan vara lite "sociala" utanför gården.
Låter läskigt med alla olyckor - det där gårsspöket får ni allt ta och läxa upp.

Kram Maud

Anonym sa...

Ja det där med att åka bort verkar inte vara eran grej alls.... Jag hoppas att vi klarar oss från en släng av den där kräksjukan - men det tror jag nog att vi gör! Skönt att läsa att du iaf är pigare nu. :)

Merja sa...

Usch!!! Det lät inge trevligt alls. Hoppas att du är helt frisk nu!!

Tur med föräldrar som ställer upp.

Kul att även snön har smällt bort.

Ha detGott!

hemtrevnad marie sa...

Stackars dig!
Magsjuka är verkligen för hemskt!!
Skönt med lite hjälp från din pappa då, i allt elände.....
Du, vi har också uppgrävda gräsmattor och gårdsplan...fy, så mycket arbete det blir...man krattar och gräver i ett!
Ha det gott,
kramis

jeps sa...

Usch och fy för magsjuka!!
Kanske var för mycket tid i bil och /eller runt Boden i fredags.

Elinor sa...

Stackars du! Det är ju faktiskt ÄNNU värre att själv ha magsjuka än när barnen har det (eller?). Jag tycker förresten att du är bra på att kommentera hos mig :)