fredag 5 december 2008

Dagens projekt

Idag har vi faktiskt jobbat på med julbaket jag och småtjejerna.


Lussekatter kan jag inte vara utan,
och nu har jag provat fram ett eget recept.
Hoppas att de är så där saftiga och goda som vi vill ha de.


Roliga pepparkaksformar tycker jag om, här en gammal stor ren som är en av favoriterna hos mig.
Om ni ser noga på bilden kan ni skymta något välgräddade granar :o)...jag var något optimistisk och trodde att jag kunde hänga tvätt under tiden jag gräddade första plåten.



Goda limpor är alltid bra att ha hemma.
De här är gjorda på Färskpressad morotsjuice som bas,
jag älskar att pröva mig fram vad som blir gott.


Ikväll blir det IDOL och vi ska heja på vår favorit Kevin.
Nu ska jag grädda lusskissar.
Tjing!

11 kommentarer:

Monika sa...

WOW! SÅ mycket ni bakat! Härligt! Nu doftar underbart juligt hemma hos er :o)

Här ska också gluttas på Idol och hejas på en viss Kevin :o)

Han måste bara vinna!

Ha en trevlig helg! Och välkommen in på tävling om du har lust :o)

Kram

Monika

Anonym sa...

åhhh, jag är ju på väg till er typ nu ;)

Britt sa...

receptet på limpan skulle vara roligt om man fick: Ha det bra//Britt

japp sa...

Halloj.. wow, så duktiga ni varit idag.. ser såå gott ut.hoppas kissarna blir saftiga denna gången, jag har me lite problem me å få dom nog saftiga..men kesella sägs ju göra dom gooa å så.

Japp, såklart Kevin ska vidare å vinna.. givet! Kan inte tänka mej nån annan. Nog är de andra bra, men INTE tillräckligt.
" nordbor" inte illa.. i såna fall.. Daniel, Markus å....KEVIN!

Ha en fin Idolkväll..kram Helén.

Malmkakan sa...

Oj vad ni har bakat och stått i!
Jag ska försöka få lite bakat i helgen...
Kram, Cecilia

Färjtorp sa...

Men vad ni har bakat och grejat idag då! Gott det ser ut.
Här är nästan lussebullarna slut redan...inte blir det några fler heller! Näej då får det lov att bli nåt annat gott =)

Nu är det dags för idol igen.
Vi ses.
Kram Johanna

Anonym sa...

Ojoj, Så otroligt fin bakgrund du har på din sida. Du har verkligen mycket julinspiration, vilket jag saknar själv,tyvärr.
Allt glitter som jag hoppats få uppleva i New York för att få den rätta jul känslan var inte så mycket glitteriglittrigt som jag trodde det skulle vara, med vissa undantag. Christmas Show på Radio City Hall var verkligen helt i min smak!!
Så gott det ser ut med allt julbak ni gör. Roligt för tjejerna.
Kram från din afternoon kompis

Anonym sa...

Det ser smaskigt ut alltihop!!! En plåt "välgräddade" kakor får man nästan alltid räkna med..hm..

Marita sa...

Åh Lea...
Jag läser flera inlägg som jag har missat och bara skrattar - tack för kvällens höjdpunkt! Åh, Aftonbladet till pappa...
Kram och ha det bra
Marita

Sjöboden sa...

Hej! Tack för gullig kommentar hos mig :-)
Vad duktig du är på att baka... att testa sig fram. Hu jag håller mig alltid till recepten annars blir det pannkaka!

Kram C

Monika sa...

Hallåj i stugan! :o)

Nallar en bulle till för dom ser så smultra ut ;o)

Ikväll blir till att bänka sig framför teven. Ha telefonen i nära röstningsavstånd. Bulla upp med nåt gott och hålla tummar o tår för Kevin.

Mycket står på spel för min del. För jag har nämligen dyrt o heligt lovat att äta upp min gamla ullmössa om han INTE vinner! Jag har kikat på den mössan flera gånger under veckan som gått och bara gjort ett enda konstaterande, DEN ser INTE god ut!

Så håll tummarna för Kevin och för mej ikväll är du snäll :o)

Hoppas du har det bara fint mitt i allt julstök!

Kram

Monika