lördag 13 december 2008

Hej mitt vinterland.....


...nu är jag här....och där...och här igen...

Efter en intensiv luciavecka med olika luciatåg på skolor och dagis har vi idag haft luciatågsfinal.
Med lussande hos barnens mormor och morfar, goda vännen Iglo och hos världens finaste före detta svärföräldrar.
Jo ni hörde rätt jag sparade de när det tog slut för en så där 10 år sedan med min före detta.
De är så underbara barnen älskar de och de har tyvärr inga egna barnbarn.

Så vi har kuskar runt med kaffetermos, lussekatter och snirkligt glaserade pepparkakor med allsköns dekor som nonstop, rosa hjärtan, silverkulor och neonfärgade dinosaurier.



Tydligen finns de heliga juldinosaurierna med på listan över måsten på luciafikat...enligt lilla fröken.

Förutom en massa lussefirande har vi ikväll haft lilla julafton med en massa god mat och prat med vänner.


I morgon ska jag inte göra någonting...haha det var kul. Det har ju snöat mer än 2 decimeter blötsnö som nu frusit på vår gård så det blir nog till att hjälpas åt i morgon med skottandet. Men i alla fall ska jag inte dra igång några stora projekt...kanske sova på soffan en timme på eftermiddagen, känns som att jag skulle behöva det.

Så i morgon är det dags att tända det tredje ljuset tänk så fort veckorna rusar iväg...snart är det julafton!!

8 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilk aunderbara tomtar du har - speciellt den som drar frusna kaniner på rad! Skojjar bara nu ser jag att det är en gran - dags för läsglasögon.

Kram Maud

Lallis - liv och leverne sa...

Så fina:)
Och du; ha en fin tredje advent idag.
Kram!

Merja sa...

Härligt lucia firande ni har haft! Oj så många inlägg jag missat...måste kolla i fatt:)
Trevlig 3. advent//

japp sa...

Heeij tjejen.. nee, int tror ja du är en surrhumla, int värre än mej juh..hehe. Trist me rösten, hoppas du finner åt den lagomt till klapputdelningen iaf..hehe.

BRA att du håller mej informerad inför KevinBesöket.. wow.. å jag är ledig då.. blir najs de, såklart ska man på småstan å kika,då får vi hejja ikapp du å ja..hehe..
Har ju varit å sett både Daniel å markus då de varit här både i småstan å på konserterna.. mye najs.
Guu,så roligt att de går så bra i Idol för våra norrlänningar.

Hur går de annars.. klar me klappar å allt? Jag har lite kvar.. men orkar inte stressa.. ska väl göra det i veckan, jobbar ju natt, ska snart iväg, så jag får väl offra nån dag i veckan till julklapperierna åså.

Nepp, nu ska jag börja kila iväg.. men ha en supergoo natt å en fortsatt 3.e advent.. kram Helan.

Drömmar och verklighet sa...

Så trevligt att hitta hit. Kommer gärna igen och ser på vackra bilder och annat smått och gott /Carina

Anonym sa...

nu surfar jag mobilt :)

Zun sa...

Åh, vilka fina tomtar! Den stilen är nog den enda vad gäller tomtar som går hem hos mig ;-) kitshiga moderna varianter göre sig icke besvär!

Ha det gott! /Zun

lovefriidrott sa...

Hej,
massor med smått & gott, gillade tavlan högst upp,,,VILL HA
Kram Sari