torsdag 4 december 2008

Åsså blev det slask.....

Det gick snabbt att gå från "tomtevärldskänslan" till "regn-slask-rusk-plaskkänslan".

Snacka om väderombyte...idag sparkade jag och lillan för att hämta E på dagis.
Men alltså på hemvägen såg vi nästan ingenting det var blötsnö och regn som öste ner.
Skönt att komma in.

Nu håller jag på att koka en massa hjortronsylt.


Sen till middag är jag ifärd med att göra inkokt lax och dillpotatis, till det blir det Eco broccoli och en god rödkålssallad, minitomater och jag kanske måste göra någon god sås till om jag hinner.



Kolla in mina fynd jag gjorde igår på kupan.En underbar kronskål av
Gunnar Nylund för Rörstrand.


En käck kaffeburk vars kaffet redan har fått flytta in. Inte vilket kaffe som helst..nu blir det reklam..(sluta läsa ni känsliga läsare..)


Zoegas Julkaffe enligt mitt tycke och smak helt underbart.
Jag kommer förmodligen som tidigare år hamstra så att det räcker ett par månader i alla fall.


Annars så är det som vanligt i december. Julklappsinköpen som man hade tänkt göra får man tänka om för att de är slut i butikerna. Tur att det finns internet.
Själv håller jag på som bäst och säljer lite saker på tradera ganska skönt att göra sig av med saker som man inte använder tycker jag.
Bland annat den här väggljusstaken ligger ute. Blir ännu finare om man iddes pimpa den lite vit istället för furu längst mer men jag har inte lust.
Någon annan får glädjas åt den istället.


Well, well nu ska jag jobba vidare med middagen. Mys och må!

2 kommentarer:

Mer av allt sa...

Ja visst är vädret hur trist som helst. Snön förvandlades till halka och slask... Vad lyxigt med hjortronsylten! Lycka till med försäljningen på Tradera. Det är ingen liten katt som sitter på din bro - ser ut som en mindre hund - men det kanske är en synvilla med proportionerna. Men jag tycker att röda katter alltid blir större än andra katter.

Ha en härlig andra advent!
Kramar

Monika sa...

Härligt med hjortronsylt! Så gott! Dillpotatiso inkokt lax! Fresterska där! Så gott!

Här blev det en mustig köttgryta med morötter från Holmträsk i och en hel del annat smått o gott :o)
Dessa grytor är favoriter här hos oss. Jag gillar också men äter allt utom köttet. Inte för att jag inte äter kött. Har bara inte lust till det så ofta bara. Föredrar fisk.

Idag fick jag hem min mistel. Modern min var och hämtade den så nu hänger den i köket så fint :o)

Ha det så mojsigt och mysigt!

Kramar

Monika