torsdag 18 december 2008

Inte riktigt vad jag hade planerat...

Julpysslandet har liksom kommit av sig. Jag har varit risig i snart en vecka, stora tjejen hade igår 39 graders feber med Ipen i sig och i natt har lilla minifisen sovit i 14,5 timma så det är väl hennes tur nu. Suck!

Det var ju inte riktigt vad jag hade tänkt göra.
Jag har hur mycket som helst kvar att fixa innan jul.
Förutom det har jag haft en massa saker ute på tradera som ska packas och skickas och mailas och grejas med.

Nå, i alla fall hoppas jag att jag är i bättre form i helgen.

Här kommer mer julfavoriter hos oss. Amaryllis.




Ibland hinner ena stängeln blomma ut och ser så tråkig ut brevid den andra. Julstjärna i zink och vips.....



Ny för i år, jättestor fattigmanskula.


Snögubbar har en speciell plats i mitt hjärta.


När min syster var på resa i USA i fjol hann hon med en del loppisar.
Där köpte hon mest julsaker bland annat gransnögunnen i förra bilden, den här stora bjäller dekorationen i polkagrisform och min favorit alla kategorier...


...snögubben med hunden som sjunger jingelbells och skakar på hornen. Skulle behöva spela in en filmsnutt med den och lägga ut för den är så söt.


Nä over and out för den här gången. Nu ska jag pyssla om barnen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni kryar på er innan jul. Här är jag och Gubben lite vissna men vi står upp iaf.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så tråkigt att ni är sjuka... Det borde ingen vara när det snart är jul. Hoppas att ni hinner bli bättre innan den stora dagen.
Kram
Marie

Drömmar och verklighet sa...

krya på er så ni blir friska till ledigheten som väntar

Gårdsromantik sa...

Men så mycket fint julpynt från Amerikat!

Så trist att ni åkt på frökylning såhär inför lovet...hoppas ni piggnar till fort!

Väntar ivrigt på bild på den där Petitpointväskan - nu var det länge sedan jag var på Tradera.


Kram Maud

Änglahem sa...

Hej Lea,

Här har jag missat en himla MASSA mysiga kort! Bakat har ni gjort med*sägs avundsjukt*.

Jag tycker ni ser ut att ha det så julfint och ombonat redan! Kan väl inte vara så mycket kvar....eller?*ler skälmskt*...

Polkagrisbjällran är ju jättefin!

Hoppas nu verkligen att ni frisknar till innan julafton! Snabba baskilusker som snabbt hoppar ur er...hoppas jag!

Önskar dig och de dina en God och Fröjdefull jul!!

Kramar, Ulrika

Britt sa...

Får hoppas att ni frisknar till innan jul det är ju ett litet tag kvar än. Vad kul att hon varit på loppis i usa.//Britt