måndag 22 december 2008

Lugnet har infunnit sig....

Jaha...så är jag äntligen där. Dit jag inte trodde att jag skulle ha hunnit förrän nyårsafton.

De flesta paketen är inslagna



Julkläderna tvättade inte strukna ännu... men i alla fall.

Julgranen är intagen, kapad och klädd dock inte ännu vält... vänta bara ett par dagar.



Idag har jag varit en sväng på stan med min vän iglos dotter vi har handlat de sista julklapparna och nödvändigheter som nya strumpbyxor, hårfix, julkärve och lite annat.

Fniss ...det lät som att jag skulle göra mig snygg på julafton med nya strumpbyxor, hårfix och julkärve haha undrar var jag skulle ha den.
På huvudet kanske..det blir en ny trend.:0)

Nu väntar jag på att kylan ska ta fart så jag får tillverka mer islyktor har hunnit få till två...men skulle vilja ha massor det är det mysigaste jag vet.

Här är två andra saker som jag är barnsligt förtjust i.
Snittblommor och rumsdoften NOËL från Crabtree and Evelyn. Jag har hamstrat spray, ljus och doftoljor.. om det skulle sluta tillverkas.
Det doftar julgran och hyacint och jag vet inte vad..helt underbart i alla fall.



Ikväll ska jag i alla fall åka och handla mat efter 21.
Sen blir det i morgon att bara att mysa på, laga mat inför uppesittarkvällen och leverera lite julfika till en kompis.

Ses i morgon bloggisar!

11 kommentarer:

Färjtorp sa...

Hejsan!
Tack för omtanken =)

Hörredu, vart får man tag i en sån underbar doft?? Älskar ju julgran o hyacint, bästa jag vet!!

Hahaha skulle vilja se dig med kärven uppsatt i håret =D fniss

Ha det så mysigt under julen nu. Vi gör det bästa i sunderbyn....

GOD JUL
Kram Johanna

Mia sa...

Precis som Johanna undrar jag vart man får tag på doften?

Ha en riktigt mysig jul!
Kram Mia

lovefriidrott sa...

Ha en riktigt god jul,,,kram sari

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Om du har julkärven till håret, så vill jag hemskt gärna se en bild på det!
En riktgt God Jul önskar jag dig!
Kram
Marie

Merja sa...

Det mesta är klart här med..eller blir man klar?? Jag tycker att man plockar med nåt hela tiden;)
Städat i varje vrå,klapparna är inslagna och maten inhandlad så nu kan det bli JUL!
Ha det riktigt skönt i jul! Kram

Gårdsromantik sa...

Nu skall jag till Piteå och handla Julmat och Tapeter - du lämnade väl lite till mig...mat menar jag!

Kärve hm...nja det får nog vara för mig - jag är nog risig i kalufsen.

Ha en riktigt God Jul!

Kram Maud

Mer av allt sa...

Vad mysigt du har! Jag önskar dig en riktigt härligt God Jul!

Kramar från mig

Hannis sa...

Hehe,blev jufrisyren bra??

Kikar in för att önska dig ett Gott nytt år!

Må gott//Hannis

Monika sa...

Här ser mysigt och fint ut! :o) Hade inte trott annat heller!

Hoppas din jul varit fröjdefull och fin. Här har varit mycket mys o bus. Kan det bli annat med barn o barnbarn i huset :o)

Vår julgran står upp ännu den också. Men ett tag var den illa ute. Men det var inte barnbarnen som höll på att välta kull den! Det var jag! ;o) Du vet det där med om saker ser sneda ut! Jag bröt och bände och så trodde jag fått till den. Sen när jag vände mej om och gick följe granen med mej. Tur att jag gick sakta, den lutade sig så fint mot mej.

Himmel vad granar är stickiga varelser! ;o) Julgransakupunktur kanske man kan kalla det!

Ha det så gott och trevlig nyårshelg!

Kramar

Monika

hemtrevnad marie sa...

Hejsan Lea!!
Så julmysigt du har det!!!
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!!
kramis

Smycka dig sa...

Vilken fin fin gran och det är ju bäst med levande!!

Vill bara önska Gott Nytt År och god fortsättning...
kram kulan Lotta