lördag 29 december 2007

Fena på att fota och andra fenor...

Äntligen har jag kommit igång med nya kameran. Det tar väl ett tag innan man blir fena på det, men det blir väl i alla fall bättre än med mobilen som de andra bilderna är tagna med.

Här har ni årets sista julbilder för jag är ju en sån knasig typ att när julen varit är jag rätt snabb att slänga ut den för att förnya sig och sätta in en massa tulpaner och annat "midvintrigt".


På en hylla i köket har jag den här söta tomteflickan som är målad av en släktings släkting.










Kryddburkarna har jag hittat på loppis, men min mormor hade precis likadana. Nu ska det tilläggas att hon dog för ungefär 50 år sedan så de har några år på nacken.

Tomtepojke av samma porslinsmålare.


















Sen var det ju det här med andra fenor. A var på någon fiskepremiär med sin svåger och mot mina förhoppningar kommer karln´hem med över 3 kilo(!) röding.
Barnen som är helt tokiga i fisk hade redan ätit nyfiskad röding igår till middag så det fick bli frysboxen för de här firrarna.














I morgon blir det homestyling för hela slanten,
jag är så himla städsugen (!) jo, jag är sån...
lite knäpp alltså.


Godnatt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

*haha* Fiskarna blev bloggade ser jag - det blir de säkert på kära makens blogg oxå. :) Jag väntar med mitt städande och utkastande av julen till helgen när jag är ledig men har redan planerat lite förändringar. :D

Elinor sa...

Snygga fiskar! Jag är som dina barn och älskar röding - mums! Däremot älskar jag INTE städning (konstigt nog)så vår juldekoration blir nog uppe till Knut kommer...

junhe sa...

*hahaha* det var längesedan man var städsugen, men det ska alla veta att nu behövs dt städas och fejas här hemma. om du har tid och ork kan du göra mig sällskap kanske? ha en bra söndag/ mvh junhe

Mys liv och hem sa...

Det är bäst att passa på att städa innan ilet drar vidare...hihi.Kul att hitta hittill en till Pitebloggare.Ha en fin dag

Annas resa sa...

Hej Lea! Kul att hitta till din fina blogg. Jag besöker den gärna någon fler gång.
Gott nytt år från oss alla!
/Anna

junhe sa...

hej igen & tack =) får jag länka dig? jag misstänker att jag kommer besöka din blogg mer *fniss* ha dt gott/ junhe

Anonym sa...

Inte alls! Helt normal. PRecis som jag! ;D