måndag 17 december 2007

Nu är det jul igen....



En vecka kvar, sen är det julafton!


Min stora flicka har definitivt fått tomtar på loftet. Hon ser, hör och anar tomtar ungefär överallt! Kan man ha tomtefeber så har hon helt klart fått det.

Idag har hon, lillasyster och pappan hämtat julgran hos mormor och morfar så imorgon kväll efter jobbet ska vi frossa i julkulor, kristyränglar och gammel mormors små sverige flaggor.

Egentligen borde vi ha ett gigantiskt hus där man hade plats för några granar istället för en, jag har pippi på julgranspynt. Say no more!

När det har hänt mer på granklädningsfronten lägger jag väl in en bild på resultatet.

Bilden tillhör en av mina favoriter Debbie Mumm. Bland det mysigaste jag vet är att bläddra i någon bok av henne och drömma om en förmåga att måla som hon.

Nix, pix nu måste jag ta tag i det här huset som är mer än upp och ner. Vi hörs!

1 kommentar:

Färjtorp sa...

Hej!! Så kul att du hittade in till mig och ännu roligare att du själv blivit med blogg =) Jag lägger till dig bland mina favoriter på en gång!
Ska bli kul att se resultatet av eran pyntade gran!
Ha en bra dag.
Kram Johanna.