måndag 31 december 2007

Summering av fjolåret och förhoppningar på nästa...

Redan idag börjar det nya året bättre än det förra, och det är absolut ingen överdrift.
På nyårsafton ifjol var vi på bröllop men jag kände mig inte riktigt ok, mycket riktigt innan tolvslaget fick vi åka hem. Jag hade, 34 år gammal åkt på VATTKOPPOR.
Jag har aldrig varit så jäkla sjuk i hela mitt liv jag trodde allvarligt att jag skulle dö.
Barnen var rädd för mig, jag såg ut som ett sci-fi monster och hade ca. 100 utslag bara i ansiktet och på halsen.
Blev mot min tro frisk efter ungefär 10 dagar och hann prcis hämta mig så fick storflickan detsamma och exakt 21 dagar senare blev lilltjejen prickig.
Jag höll på att bli galen!!!
Självklart fick de även direkt halsfluss och vinterkräksjuka precis efter det och vi var totalisolerade från alla kompisar i över två månader.

Annars var 2007 ett jättebra år.

Jag var hemma hela året med tjejerna med undantag för några veckor på vårterminen.
Under våren hade jag en häst på försäljning och den stora behållningen från det var att jag fick en ny vän, I som jag verkligen tycker mycket om. Vi pratar nästan varje dag och våra flickor har roligt tillsammans fast det är stor åldersskillnad.
Nu längtar jag bara att de ska flytta till Piteå så att vi kan surra, scrappa och dricka gott te.


Årets loppisstatus: GOD
Sommarens lördagar i badhusparken var hur bra som helst, jag och min vän Åsa Taflin drog iväg tidigt nästan varje lördag och mellan fynden så hade vi trevliga fika stunder med andra likasinnade. Jag säger bara Cafe Rävastens nybakade bullar i solskenet lördagsmornar, tur att L är loppisgalning hon med.

Vi hann med mycket i sommar/höst tycker jag när jag tänker tillbaka, bilsemester och solsemester, anläggning av stenparti, renoveringar, auktioner och annat skoj.

Jag har stora förhoppningar på 2008, att lilla tjejen ska börja prata så att man förstår till exempel.
En annan förhoppning är att vi ska ha tid i sommar att odla en del grönsaker åtminstone till hemmabruk. Det är ju slöseri med mark att ha 2ha odlingsbar mark och inte ha ett litet grönsaksland.





Nä, det blir då.

Nu ska jag fortsätta med övervåningen,
det blev inte mycket gjort igår.

Jag lägger in lite bilder på resultatet senare.

Tjing!



5 kommentarer:

Handplockat sa...

Gott nytt år själv...

zinktavlan har vi inte på butiken ännu... men jag ska söka efter sådana på formexmässan i 18 januari

ha det bäst

Jes/Vita villa vila sa...

Hej & tack för din rara kommentar inne hos mig :)Blir alltid lika glad!

Vad roligt att dessutom hitta en ny jättehärlig blogg att besöka - underbar bild på grönsakerna!!! Hit kommer jag igen!

GOTT NYTT ÅR!

Kram JES

Anonym sa...

Jag hade glömt bort det där med den olyckliga vattkoppsepedemin - men nu kommer jag ju ihåg det klart och tydligt!

Anonym sa...

Hej Lea
Nu har du inspirerat mej ett tag med din blogg,och det är så kul att du nämner Tistel i din blogg, såg även att du var in i butiken och fyndade nu när jag ledig.Mera fynd....... et du vad nu har jag också skaffat en blogg.
Kram på dig
Pernilla

Anonym sa...

Vinkar in till Lea :-) Vilken fin blogg du har!
Kram Anna K