söndag 30 december 2007

Och jag som skröt så....

...över min fantastiska lust att städa.

Well, well jag kom igång, men lite väl sent. Min syster ringde och ville att jag skulle komma förbi och hämta en present som hon hade fyndat på loppis i Kalix under helgen.
Tre osydda tilda kaniner...hur söta som helst, det blir ett projekt för påsken.
När hon sen gav förslaget om en duell i Singstar var jag ju inte sen att senarelägga städprojektet.

Väl hemma slängde jag ut man och barn i snödrivan för att i lugn och ro börja röja i hallen och sovrummet på övervåningen.

Röja lite grann blev även ommöblering, intagning av bord som skulle bli skrivbord mot A:s inrådan för att det skulle vara för stort.
-Nej, nej inte är det för stort. Herregud kan han inte se det framför sig att det blir perfekt där.
A fick kånka och släpa det upp för trappan.
Väl uppe..... jo det är för stort...typ JÄTTE för stort.
Tur att han älskar mig!

Det blev i alla fall lite fixat i sovrummet, vi väntar ivrigt på att få flytta ut en massa möbler från sovrummet till den renoverade delen som förhoppningsvis inom några veckor är klar.

Då ska både den lilla antika barnsoffan(ingen bild på den tyvärr),
de moderna barnmöblerna och ett linneskåp ut.

Här har ni i alla fall två hörn av sovrummet som blev klart.
Som ni ser är det mycket som är vitt men jag är ingen hardcore vit-vit inredare.
Jag blandar nytt med gammalt mest lantligt eftersom det passar i vårt hus.






Storflickans säng med gulligt blommigt överkast av ett tyg från Toras tyger i Kalix. Änglamobil från Butik Fåfängan och böcker från min favoritloppis, Badhusparken.

I morgon ska vi ta nya tag med det sk. kontorsutrymmet och fira nyår med goda vänner.
Gonatt !

7 kommentarer:

junhe sa...

självklart ska du ha receptet, om du sänder mig din mejl via gmail kan jag skicka den till dig/ junhe

Anonym sa...

Min städlust sitter faktiskt i - men så sjutton heller att jag tänker städa och röja på vår bröllopsdag! Jag får sätta på mig såna där skygglappar som hästar har och bara titta i taket så ser jag inte röran *s* Gott Nytt År!!!

Unknown sa...

Vad fint det blev!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Anonym sa...

Det är roligt att förnya sig hemma och med ommöblering blir det inte så dyrt:)
Gott Nytt År!

Anonym sa...

Men hej Lea! Kul och se din blogg :)
Jepp, tror Kurt tycker det är riktigt kul faktiskt med en till liten knodd. Fast man inte alltid tror det så tycker nog Kurt om barn iaf. ;)
Vad mysigt ni ser ut och ha det hemma. Ha det så bra och god fortsättning på det nya året snart! Kram /Carola

Handplockat sa...

Vilka bildr du bjuder på
känner igen mej så när det gäller "bordet är för stort"
Tittar in för att önska dej
gott slut på 2007 & Nyårsglans

Kramen

junhe sa...

NYTT+GAMMALT=SANT
om du fortfarande vill ha receptet på saffrantorsken, sänd din mejl till mangelboden@gmail.com
ha en bra kväll/ junhe