tisdag 18 december 2007

Symmetriskt pyntad gran i ljuvligt vitt...




...existerar inte i vår familj.

Hos oss är det mer mot "american christmas" hållet, små och pyttesmå lampor trängs med snögubbekulor, flaggor, shrek och kajsa anka med flera.
Något som absolut inte får fattas i vår gran är polkagrisar och långa vita pärlband.
Andreas var klart bestämd om att i år blir det inga fina disneykulor i granen, då han inte var säker på att julgranen skulle överleva minis behandling. Nu har jag i alla fall hängt upp de vi får väl se hur det går.


Idag har först flickorna dekorerat deras lilla gran i köket. Mini kastade mest runt kulorna runt köksgolvet och försökte lära hennes ren att stånga den andra.
Vart hon nu har sett det? Det ligger väl i generna antar jag.




När lillhuliganen hade somnat fixade jag och stortjejen den riktiga granen. Renen som vi köpte när vi var hos tomten i Rovaniemi har även i år tagit plats under granen för att vara beredd om tomten behöver hjälp.
Nu ska jag röja upp i vardagsrummet, vika filtar och puffa kuddar är alldeles i onödan för i morgon när jag kommer hem är det nog förvandlat till sjörövarskepp i alla fall. God natt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ah vad mysigt! Har hos mig ar det inte alls nagan fin och trevlig gran:( De har bara nagra enstaka pappfigurer och en och en annan bild pa sina barn hangandes i granen. Inget glitter eller sant alls! Inte ens en rod julgranskula!! Men dock har de 3 st spiderman som hanger valdigt fint langst ner:P
/Kusin Ellinor

Anonym sa...

*skrattar* Ja men det verkar ju ha gått bra till slut iaf :)

Elinor sa...

Vissa säger "Less is more"
Jag säger "???? Det är ju klart att MORE IS MORE!"

Snygga bilder förresten!

Åsa sa...

Jaså du. Du har också börjat. Lite av en drog det här med blogg. Vi lär väl höras, om inte irl så i vart fall i bloggosfären. Ha en trevlig jul!