onsdag 21 maj 2008

Fynd, traderafynd och andra fynd...

Idag har jag bestämt mig för att visa en massa bilder istället för att vräka ur mig en massa ord. Men ni kan inte ana vad jag längtar efter att få skriva om A:s kamp för att hitta "snabela"... men det får bli en annan dag.

Till att börja med så blir det en bild på "skämshörnet" vi vårt kök.
Självklart är det inte barnens skamvrå eller A:s skämshörn efter ännu en oätlig middag.
Se bara på taket som skymtar...det blev liksom så när vi rev bort gamla kylskåpet med tillhörande överskåp.
Det var ju tre år sedan vi rev det...så nu är det dags att göra något åt det,
vi är inte snabba men vi tänker väldigt länge om jag får skylla på något. Sen har vi ju inte varit precis sysslolösa under tiden.



Här kommer lite mer närbild på hyllorna, det märks väl aldrig att jag har pippi på gamla speceriburkar.



Kolla in mitt traderafynd. Alla husmödrar med självaktning borde väl ha prinsessornas kokbok... eller var det för att framsidan var så snygg jag köpte den.
Jag skulle satsa på det senare.



Två olika sorters kryddskyltar blev det igår.





Aura och Sofia är årets tillskott i vår allåkerbärsrabatt(LÄS ogräsränna(!))
Nu hoppas jag på mer bär och lika mycket blommor.


Nu ska jag ringa hem min stora flicka som är borta alldeles för sent hos mormor och morfar...men vad gör man?
Hon har ju så roligt, leker med kusinen i båten som inte är sjösatt ännu och med den här kylan ute så dröjer det nog ett bra tag till.

Men vad jag längtar att lägga ut från kajen och tjoffa iväg, ni anar väl här att det inte är en snabb plastbåt utan en stor trygg gammal träbåt med skönt "tjoff".

Over and out!

6 kommentarer:

Anonym sa...

*hehe* Ja annars hade man ju lätt kunnat tro att brorsan får stå där och skämmas när han överkokat makaronerna ;)

Karin Lindström sa...

Hej Lea,
Skulle kolla in vad du gjort med utmärkelsen och så har du hunnit skriva hur mycket som helst.
Vad kul med utflykten och att träffa några bloggare. Jag ska själv på bloggträff i Stockholm på Söndag, ska bli jätte roligt att få se vilka alla är!
Fina bilder du visar, och jätte fina saker du sammlat på. Även jag har prinsessornas kokbok, ett arv efter min Mormor.
Tack för trevlig läsning!
kramar
Karin

Gårdsromantik sa...

Den där kokoboken var ju snygg!

Dom där speceriburkarna högst upp har jag också - visst är de vackra.

Kram Maud

hemtrevnad marie sa...

Så mycket fina bilder, gillar dina burkar och kokboken...den är såå söt!!
kramis

Änglahem sa...

Såna små hörn har vi nog alla lite var till mans misstänker jag...så farligt var det väl ändå inte!

Mycket fint på hyllorna!

Kramar, Ulrika

Britt sa...

Det är väldigt fint med gamla burkar. Har ärvt några efter min farmor. Ha det bra://Britt