tisdag 20 maj 2008

Liten avstickare från vardagen...

Gårdsspöket tillät en liten turne idag.

Ni som följt med ett tag har koll på att när vi ska iväg på loppis, mysiga små butiker eller annat trevligt brukar det innebära magsjuka, fortkörningsböter, skrikande barn eller annat skoj.

Vi åkte en sväng efter jobbet till loppis i Älvsbyn och hann med att kolla in på butiken där Handplockat jobbar.
Hittade i alla fall lite smått och gott som jag ska ta bilder på och visa ena eller andra dagen. Kryddskyltar och en liten schablon mm.
Jag spanade i butiken för att kolla om jag skulle se henne där men inte det inte....

En rolig överraskning var att jag fick träffa den trevliga tjejen när vi kom till loppisen. Det är alltid kul att ha ett ansikte på de man läser om.
På loppisen hittade vi ett par barnböcker och en fin ängel som min vän Åsa på
Butik Fåfängan har gjort.

Sen drog vi vidare till Hjortgården, som ägs av Maud med bloggen Gårdsromantik.
Dagens andra möte med en bloggare som jag inte träffat tidigare.
Det var verkligen ett härligt möte med en underbart rar människa!
Vi hade helt enkelt hur mycket som helst att prata om.

Och oj vad mycket trevliga saker det fanns i hennes lilla butik.
Vi köpte bland annat stora rostiga bokstäver till barnens rum, lite krokar och en otroligt vacker ram.

Det var en kul vardagslyxig sväng med familjen.

Det har varit en bra dag idag och ännu bättre blev den när jag vittjade brevlådan ikväll.
Eller vad sägs om min thékopp -
en inbjudan till afternoon thé hos min söta vän Maja gräddnos.



Nu till något helt annat. När jag inte längre är hemma mamma på heltid finns det sällan nybakade bullar.
Men det här är något som alltid finns hemma hos oss, ifall ni skulle kika förbi.
Skorpor bakade på Katarinas Hembageri från Kvarnåsen i Västerbotten.
Det är skorpor man aldrig blir less på och de är så goda att det vore synd att ha någonting på.


Well, well nu ska jag dra iväg till min mor och far som just hemkommit från Paris.
Måste höra hur det var med alla blommor, värme och loppis i Bastiljen mm.
Jag är bara liiite avundsjuk....

Vi ses i morgon mina vänner!

/Lea

6 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Tackar än en gång för det roliga besöket - så roligt att ha ett ansikte på dem som man bloggar med.

Men vad spännande med din mammas resa. Sitt nu inte uppe halva natten - du hade ju betyg att sätta också?

Kram Maud

Anonym sa...

Låter som en himla härlig sväng! *inte det minsta lilla avundsjuk* Vi hade en allt annat än rolig kväll.... men det löser sig väl hoppas jag.

Vardagslycka sa...

Tack gulliga du för utmärlelsen! Jag blir både rörd och överlycklig! Vilken jättebra start på dagen!
Låter som ni har haft en trevlig shoppingdag med många roliga besök!
Ha nu en fortsatt bra vecka!
Kram, Carina

Handplockat sa...

Mys
vilken kväll ni fick
era sockerhögar till barn är riktiga karameller =)

kul att vi fick träffas
ha en toppen onsdag

Färjtorp sa...

Men hallå vilken rolig tur ni gjorde. Jag skulle bra gärna besöka Hjortgården jag med och ska ta mig dit en dag...
Loppisen i Älvsbyn har jag fyndat på jag med men det var väl förra sommaren det.
Ska bli kul att få se dina fynd sen.

Kram Johanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja visst är et roligt att få träffa dom som man bloggar med! Det känns ännu mer personligt och speciellt då.
Vilken underbar kopp du har fått!
Ojojoj.
Visst är det kul med små resor i vardagen..
kram
Marie