tisdag 6 maj 2008

Hälsningar från soffkanten...

Ligger i soffan och surar över mitt öde, dvs. efterslängarna av en matförgiftning.

Jag har inte tid med att må dåligt, borde jobba och fixa inför stora tjejens 5 års dag på måndag.

Vi har inte handlat en enda present ännu, men det blir inget överflöd ska jag säga.
Hon har sina önskningar...till exempel att vi ska ta hästtransporten och lasta våra vänners ponny och åka till bästa kompisen och rida i deras ridhus. Det blir det absolut.
Sen är det förstås lite andra önskningar, som vi har tänkt uppfylla, som en pollypocket docka med gummikonstiga kläder.

Just nu är E i en jobbig fas, vill vara liten och är rädd för att lillasyster ska dö.

Igår förklarade jag för henne att vi måste lita på att våra skyddsänglar gör sitt jobb.
Oj, så förnuftig jag låter.
Men det är förstås härmat rakt av vad Maria min kinesolog/coach sa till mig för några veckor sedan när jag själv var så rädd att det skulle hända något.
Jag hoppas att orden ger E lika stor trygghet som de gav mig.

Att vara hemmapappa har förändrat A en hel del, inte så att han plötsligt har blivit en kulinarisk mästare eller ens blivit bättre på att laga middag.
Nä, han har fått helt nya vanor när det gäller frisyren.
Det är mer än en gång jag har fått uppmärksamma honom på att han är på väg ut med snoddar i håret och rosa klämmor.

Sen var det ju det här med medlidande från familjen...eller A rättare sagt när man är sååå sjuuuk som jag känner mig...
När det är hans tur att ha magsjuka ska jag komma ihåg hans tröstande ord idag.
-Du kommer ju att bli frisk...nångång.

Jag tror att han är less på att ha totalansvaret över allt hemma...eller kan det möjligtvis vara att han är less på att toan är ständigt upptagen.

Skämt åsido, så tyckte jag nog väldigt synd om mig själv just då och just nu
så är han och shoppar Proviva, A-fil och allt som kan få mig att må bättre.

Min prins med hårsnoddar och rosa klämmor i luggen.

13 kommentarer:

Anonym sa...

*fnissar* Ja det låter onekligen som lite udda frisyrvanor :D

Annie - Annalunda sa...

Kära goa Lea!

Alla mina sympatier och styrkekram! Själv har jag fått 40 graders feber med ont i halsen...inte roligt alls...men det är väl som A säger....nångång blir vi väl bra! Kram Annie

Karin i Villa Grå sa...

Vilken härlig och personlig blogg du har! *gillar*

Jag hoppas att du mår bra snart så att kalaset blir precis så kul som det är meningen! Här dräller det av Polly Pocket-dockor och gissa hur många skor som förvinner :-O

Kul att du deltog i utlottningen! Nu är vinnaren utsedd :-)

Kram!

Karin

Gårdsromantik sa...

Ja det måste vara en snygging till prins - kolla honom innan du släpper lös honom på byn! Dom är nog inte mogna för sådana där frisyrschocker.

Var det matförgiftning du råkade ut för - stackare där.

Kram Maud

Anonym sa...

stackars Lea

Anonym sa...

Hoppas du blir bättre snart,gratta E från oss i koppis!

Anonym sa...

Men det var då värst......jag hörde av min mor att du hade insjukna på loppisen, så hemskt! Jag tror alltid att jag ska dö när jag har magsjuka *fniss*

Det är samma för mig......mindre tid till att sitta vid datorn, men som sagt till hösten eller ngn regnign dag i sommar då kan man blogga.

Ha det bäst
Kram Pernilla

Änglahem sa...

Men lilla goa Lea...är du sjuk?!! Fy attans vad trist!! Och alltid kommer det olämpligt med...men du hinner nog med kalaset!

Det var ju en lite udda frisyr som A rusar ut i nu då...han har väl fått fram sina kvinnliga sidor!...eller?*fniss* Fast iofs så har ju karln rätt....frisk blir du ju...men när dom är sjuka, med dom menar jag ju då det manliga släktet (såklart), dåååå är det syyyynd om dom minnsann!!

Krya på dig vännen!!! Hoppas att du snart känner dig bättre!
Skicka ut A med spännen och allt nästa gång!! Livar ju alltid upp dagen för någon*tihi*

Kramar/Ulrika

Iglo sa...

Jag bor just nu i husvagn på min svärmors tomt, det borde bräcka det mesta. Sitter på jobbet och rättar fast det är min lediga dag.
Men OK jag tycker synd om dig, matförgiftning är superäckligt.
Du är inte ensam om att ha en karl med udda frisyrvanor, det har min med men han gör dom själv ;-)
Ha det gott!

Elinor sa...

Min E är också i "döden"fas och pratar en massa om det. (hon är ju också fem år...) och apropå magen så är proviva ständigt i vår kyl (är man medelålders så är man..) Hoppas du är bättre nu i alla fall. :)

Smycka dig sa...

Hejjj kan inte hejda mig men jag sitter och leeer hela texten igenom..

Dina händelser utanför hemmet verkar förutbestämda... missa loppisen för magsjuka hur otur kan man ha....

Jag ville bara ge dig en utmaning och få mig ett skratt för det bjuder du alltid på;D
kram
Lotta

På min gatan i stan sa...

Men fyyy...det där är ju inte roligt. :-( Hoppas du känner dig bättre!

Kram!

Flingan sa...

Krya på dig!
kram