måndag 19 maj 2008

Tveksam vår, dumma spikar och naiva drömmar...

4 grader varmt ute...ska det kallas vår det?
Jag ställer inte upp på det här skitvädret längre.
Det enda positiva är att pollenskrället dröjer ett tag till.

Men ett mysigt vårtecken mitt i eländet är i alla fall att igelkottarna tultar runt i trädgården (läs lergården).

Något annat som muntrar upp är att se A:s kamp mot sin träningsvärk efter att ha gjort fystester med "nya" innebandylaget inför sommarens försäsongsträning.

Moahahahahahaaaaa.... vår trapp ett stort hinder... sätta sig ner i soffan rätt jobbigt... kliva upp ur soffan...väääldigt jobbigt.
Han har fullständigt tagit ut sig för att visa att han minsann fortfarande kan hänga med de yngre i laget, en av de kunde han definitivt varit pappa åt. Enligt honom själv har det visst gått jättebra, enligt hans oförmåga att röra sig så vet jag faktiskt inte.

Delar av söndagen försökte jag sanera stora tjejens rum och mitt lilla "pyttekontor".
Jag städade och sorterade bland alla småsaker, papper, pyssel och annat.
Näst intill ett evighetsgöra kan det kännas som, men tre soppåsar senare kändes det betydligt mer inspirerande att sitta där igen.

Jag hittade i alla fall en massa små lappar där jag skrivit upp tokiga saker som
E hade sagt när hon var liten.
Bland annat hade hon kommit till mig och mormor med bestämd min och sagt:
-Nu vet jag vad tomten kommer att säga på julafton.
"HO, HO, HO nu ligger ni risigt till"

Barn är definitivt roliga.

Lilla M är helt klart miljöskadad efter ett halvår hemma med pappa.
Hon satt en lång stund djupt försjunken i sitt arbete som var att slå ner en skruv i golvet på övervåningen med Stora E:s hammare.
Kändes väl sådär att låta henne hålla på med det eftersom golvet kommer att vara på plats till veckan, men hon gav upp efter en stund och sa på sitt eget språk.

"Tum pik" vilket jag i alla fall tolkade till dum spik.

Hittade ett drömjobb idag på Strömsholms hemsida som var som skrivet för mig.
Jag har räknat ut att det finns mer än 10 faktorer som måste fungera IFALL jag skulle få det jobbet.
Såna där smådetaljer som tjänstledigt ett år för mig, barnledigt ett år för A, någon som vill hyra vårt hus ett år, mm mm mm mm mm mm mm.

Men visst kan jag få drömma några dagar innan jag inser att det bara kommer att förbli drömmar.

Min syster och hennes familj åt middag med oss idag och vi försökte i alla fall att låtsas att det är sommar eller vad säger ni om dagens efterrätt:
Jordgubbar och glass

Nu ska jag skärpa mig och börja ta lite trevliga bilder och inte bara vara en tråkig textmakare.

Ha en trevlig kväll!

5 kommentarer:

Elinor sa...

Hörrududu! Du är aldig någon TRÅKIG textmakare - tvärtom!

Gårdsromantik sa...

Vist skall man drömma! Om du visste hur många platser jag bott på ... i min fantasi.
Hemnet och platsbanken är som gjort för att segla iväg på små drömmoln.

Jag firar 10000 unika besök och har en tävling på min blogg http://havsviken.blogspot.com/
Välkommen du också!

Kram Maud

Smycka dig sa...

Hej jisses vad inlägg jag missat och jag lusläser allt du skriver för jag skrattar alltid så barnen kommer och frågar vad som står på!!

Det barnen sagt då de var små är ju det man ska skriva upp för det är så kul att minnas, vissa tokigheter minns man ju förevigt;D

Ha det bra i kylan
Kram
Lotta

Karin Lindström sa...

Hej Lea,
Inte är du någon tråkig textmakare, det är ju det som är så härligt hos dig. Alltid roligt att läsa och många fina bilder visar du också.
Om du flyttar till Strömsholm kommer du att bo rätt nära mig!!
Men det klart, det är ju inte bara att flytta med familj etc, men drömma måste man ju göra.

Ha en bra vecka!
kram
Karin

ps jag har en sak till dig!

Anonym sa...

*fnissar* Det låter ungefär som jag hade tänkt mig hemma hos er - sa igår till maken att jag undrade om min bror fortfarande var vid liv...*hehehehehe*