fredag 16 maj 2008

Pudelfrilla och äppelträd.

Skönt med ännu en ledig fredag.

Tillbringade förmiddagen hos min barndomsvän och frissa, iförd snygg huva över permanantspolarna.
Japp, jag är numera en pudelrockare..eller inte...jag är helnöjd det är så skönt att få lite volym när man annars har plattare än platt hår.

Jag har tidigare försökt att övertyga henne att jag visst har liiite självfall och skulle passa perfekt i Meg Ryan frisyr.
Och varje gång säger hon: "Den frisyren funkar inte utan självfall."

Det är som att jag snöat in på att om jag bara får Meg Ryans frisyr blir jag också pigg, söt och ärtig...kanske blond också det sägs ju att de ska ha roligare...
fasen så kul jag skulle ha.
Men jag får nog fortsätta vara den jag är ett tag till.

Sen var det ju det här med äppelträd.
Jag och min vän "Iglo" som äntligen har flyttat hit från inlandet, åkte idag till en liten handelsträdgård för att införskaffa äppelträd.
Och hem kom vi med var sitt litet klent träd men vad kan man begära när snön just försvunnit.
Det blev följande sorter för min del, Borgovskoje och Huvitus
Här kan ni läsa om en massa äppelsorter från en bra leverantör, för oss norrlänningar...

Tillägg...Jag var så kryptisk och hade förstås finurligt lagt länken under ordet "HÄR"...men här har ni den också... www.blomqvistplantskola.com

Nu ska jag åka iväg och utöva hoppträning samt ponnyplågning (ponnyns benämning av tömkörning) i ridhuset.

Ikväll laddar vi väl för hockey!

Tjingeling!
/Lea

13 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Du glömde länken!

Blev så nyfiken på trädgårdsförsäljaren.

Kram Maud

Vardagslycka sa...

Jag hoppar över hockeyn ikväll, tar mig lite bloggtid istället, men jag hör hockeyn i bakgrunden.
Här har vi grått och kallt ute, vet inte var värmen tog vägen...
Ha en skön helg!
Kram, Carina

Änglahem sa...

Hockey? nää tack, den biten sköter maken så bra om...han får sitta där och glo för sig själv...frugan hans har nog sin skönhetssömn då*tihi*.

Pudelfriss? Så känner man ju alltid när man är nypermanentad! Och du....blondes don´t have moore fun!! jag är brunett och jag har då haft skitroligt i mitt liv!!*fniss* jaa i mitt yngre liv då!

Ha en skön helg du härliga Lea!!
Kramar, Ulrika

Mjuka sa...

Ingen hockey!! Bara blogging
ha en skön helg
kramar Malin

Flingan sa...

Hej, du glömde länken !
Jag har varit sugen på äppelträd länge men velar fram och tillbaka vilken sort vi ska ha...
Nå det blir till att leta vidare.
kram Plingen

hemtrevnad marie sa...

Hejsan Lea!!!
Måste bara först säga att pardörren är så snygg, ja hela bygget förstås!!!
Sicket kalas för tösen ni haft....hon verkar ha bra smak!!
Tänk så härligt att va nypermanentad...jag har tänkt mig det i flera år...men sen vill man ju va blond också...den kombinationen funkar inget vidare på hår...tro mig!
Men jag är rakare än rakast, i håret jag med....så det vore gott med volym.
Ha en härlig helg!!
kramis

Vit Spets sa...

Hej Lea!
Kul att du tittade in hos mig - alltid spännande med "nya" bloggare... blev oxå nyfiken på trädgårdsförsäljaren??? Vilket kalas för dottern - hon vet va hon vill! Frisören! drömmer om en tid hos henne, min naturfrisör i Boden, jag har rött, självlockigt hår som verkligen gör som de vill...bara acceptera!!!
Kramis
//Siv

Anonym sa...

Aha, jag ser att mitt favorithus finns till salu i piteå nu :)

Livet i träsket sa...

Åh, så fina pardörrar! Jag är också nyfiken på äppelträd som funkar här uppe!

jeps sa...

Pudelfrilla skulle kanske vara något? Hmm Tror dock inte klipparen håller med. Lockarna försvinner aldrig! ur mitt hår. Nu ska jag sätta mig med utvecklingssamtalsrapporten. Avundsjuk??

Kram Jessica

Hannis sa...

Men så gulligt att önska sig snittar!!
Haha,en framtida värdinna kanske=))

Ja du,liggande projekt..
Öppnade mitt förråd och höll på att bli överfallen så jag kännde att det kanske är dags att ta tag i eländet..
Tur att ingen ser förrådskaoset=))

Lustigt det där med hår.
Jag har spikrakt hår men vill ändå alltid prova självfalls frisyrer.
Har blivit en del hårtabbar med åren*skrattar*

Är så avis på ditt "hästliv"!!

Ha en skön Söndag//Hannis

Elinor sa...

Jag ska också köpa äppelträd så jag kan väl få råd av dig? ;)

Iglo sa...

Jag köpte äppelträdet Rödluvan mest för att jag gillade namnet. Kanske kan jag locka till mig några vargar till trädgården.