tisdag 1 januari 2008

En egen liten vrå...

VARFÖR lär man sig aldrig att ta före och efter bilder? Jag trodde aldrig att jag skulle få in så mycket i vår lilla mini hall.
Men nu står där ett litet skrivbord och jag är i och för sig långt ifrån klar,
men en hel del pyssel och grejs har jag fått in.
I morgon ska jag inhandla några snygga porslingknoppar på Indiska och kolla på "Återvinningen" om det finns en skomakarlampa att hänga ovanför bordet.

Hur söta är inte skorna? De hade min "special-mormor" när hon var liten de är närmare 80 år. Jag tror att hon ler i sin himmel när de står på hedersplats ovanför skrivbordet. Tavlan är ett loppisfynd och framsidan av decembermånads Country homes & interiors tycker jag är så helt fantastiskt mysig.

På gården har vi en gammal sommarstuga full med saker som inte ryms inne i vårt lilla hus. Jag gick ut och letade efter något "nytt" att ta in och hittade ett annat loppisfynd. Den här gamla tobaksburken som blev snygg på skrivbordet med strandfynd och organzaband inuti.
Och sista bilden lampa och plåtburk från loppis.
Den gamla cocacolalådan är auktionsfynd och rödvita duken kommer från Himla.
Änglatavla från Butik Fåfängan.
Mer bilder på projektet i morgon.
God kväll!

3 kommentarer:

Färjtorp sa...

Jamen visst är det väl trevligt att få lite fina blommor ibland =)

Men du vilken mysig lite pysselvrå du har fått till. Härligt att kunna sätta sig ned nånstans med SINA egna grejer =)
Så småningom måste jag oxå fixa ett annat pysselställe och trappen är ett alternativ trots att det är pyttelitet..vi får se.
Håller med dig om att den där tidningen såg urmysig ut!!!
Så kul det lät att kunna gå ut i stugan och fynda oxå haha.
God fortsättning!
Kram Johanna

Änglahem sa...

Visst få du länka, blir bara jätteglad!

Visst är det mysigt med en egen pysselvrå, fick ju en egen nyss jag med men inte kommit så långt med den än. Blir sååå trött när jag ser all "bråte" som jag måste sortera och ordna med. Fast bara man kommer igång så brukar det iaf bli fart på mig, det är just det där med starten.....

Tidningen köper jag med ibland, den är mysig.

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Anonym sa...

Underbar liten hörna - tänk jag trodde aldrig heller att det gick att få in så mycket saker dit. :)