måndag 18 februari 2008

Ansvarslös pytt i panna för att sammanfatta det hela.

Jag borde rätta lite inlämningsuppgifter, men jag är helt ansvarslös och skjuter upp det till morgondagen. Så vad gör jag då?

Med datorn i knät ligger jag i soffan och ser på "Holiday" samtidigt som jag försöker blogga en aning.

Ikväll har jag haft mina föräldrar och min farmor på middag.
Det blev hemmagjord pytt i panna, gjord på rotsaker, potatis, lök, chorizo och alspånsrökt karre.
Till efterrätt blev det en för er numera välkänd äppelkaka,
den är så bra att ta till när det måste gå fort.

A har flytt hemmet, och har tagit ett jobbskift mitt i pappaledigheten. 15.30 -24.00
det passar iofs utmärkt att vi går omlott.
Trist att inte hinna träffas, men vi får väl ses på fredag.

Jag tror i alla fall att jag var och handlade samtidigt som en annan bloggare idag,
ICA Öjebyn vid halv fem snåret. Jag var för osäker om det verkligen var rätt person för att stövla igenom butiken och tjinga.

Men ja, det var jag med barnet som i kassan envist hävdade att purjolöken var broccoli.
Det ska bli så intressant att se hur det ska gå för framtida lärare att övertyga henne om någonting.

NÄHÄ, nu vaknar junioren... det var den film/bloggkvällen...måste rusa.

Vi hörs senare!

Inga kommentarer: