lördag 16 februari 2008

Barn + mobilkamera kan sluta hur som helst.

Storflickan brukar få låna A:s mobil för att ta bilder med.

En kväll gick hon runt och fotade allt möjligt hemma.

Ett par timmar senare hörde vi A:s enormt mogna signal för att ett SMS har inkommit.
"Mamma, jag har mejat ner en hel tomtearme"

Ja, han är snart 34 år.
Nej, han har inte kommit längre i utvecklingen.

I SMS:et står det "Vad f-n är det där för något? He, he"
Avsändaren är en jobbarkompis till A.

Vad då? Han har inte SMS:at något till någon.
Och börjar kolla igenom skickade SMS.

Tror ni inte att knasungen har fått iväg ett SMS med följande innehåll:

En bild på vårt vardagsrumsgolv och del av boxer/DVD spelaren med texten:
Gajjjtaadedmmdwgp.jtjamdww

Ett annat SMS har också skickats till en gammal kompis till A som han inte varken träffat eller pratat med de senaste fem åren.
En suddig bild på grannens katt som sitter på vårt vardagsrumsgolv.
Till saken hör att den här gamla vännen är GRYMT allergisk för katter.

Undrar hur han tolkade det kryptiska meddelandet från en barndomsvän, kanske så här.

"Här får du en katthälsning din jäkel för att du aldrig hör av dig,
må din näsa bli snorig och dina ögon rinnande."

Nu ska jag ta itu med lördagsbestyren.
TJING!

19 kommentarer:

Anonym sa...

*fnissar* Det där är verkligen en helt underbar historia!

Iglo sa...

Jag får också underliga sms men det beror på att jag övertagit min tonårssons mobil. En gång fick jag ett meddelande som löd. Och du tycker att du är så j..la snygg va!!!!! och det var inte mina "goda vänner" ifrån stallet som hade skickat det. Barn är underhållande.
Pussa på dom ifrån mig.

Annie - Annalunda sa...

Kära Lea!

Yack för din underbara hälsning hos mig!!!! Det gjorde min dag...!!! ...och tack för dagens gapskratt... det kan bli hur tokigt som helst... rodnar bara vid tanken på hur man gjort bort sig...senast jag ringde till min Johan (19 år)... gick jag igång om att han minsann måste komma hem och städa och att han är dålig på att höra av sig till sin mamma....stackars kille... visst var det Johan...men fel Johan ...jag hade ringt fel... *ridå*
Har precis varit ute och druckit en kopp kaffe i trädgården... oj vad mycket jobb som väntar där... :) Funderar allvarligt på att byta jobb så att jag kan jobba lite mindre... det finns ju så mycket som är så himla roligt...inte minst att blogga... :) Ha en underbar helg Lea... och ibland kan man ju faktiskt bara strunta i det som är tråkigt...och bara vara... jag sitter här och skriver till dig istället för att röja i köket... :)

Oj vad långt det här blev...kanske hade varit bättre att mejla.. :)

Kram Annie

Annie - Annalunda sa...

Yack... *skratt* TACK ska det vara förstås!!! Annie igen

Britt sa...

Barn är bra härliga, det kan bli hur tokigt som helst. Ha en bra helg://Britt

Snäckornas sjö sa...

Hejsan!

En blogg jag inte har hittat till!!! Vad kul!!!

Åh, vad jag skrattade åt SMS:en :-D Särskilt den sista!!! ;-)

Vi är kolleger, jobbar också som lärare och njuter av sportlovet just nu!

Ha det bra!

mittiminvillervalla sa...

Hahahaha! Härlig unge!
Dom kan dom där små liven :o)

Detta hände sig en gång för länge sedan. Innan mobiltelefonerna och digitalkamerornas tid. Hade skickat in två filmrullar med julens bilder. En av dessa visade sig innehålla 23 bilder av en liten liten my little pony "dockvagn" och en bild av julgranen! En av döttrarna hade "lånat" kameran. Bilderna finns kvar än och finns alla utom ett uppradade i ett album. Det sista sitter i en "Boken om mej" som dottern gjort i skolan :o)
Kul minnen!

Hoppas jordgubbarna smakade! Mina försvann på några sekunder! MUMS!

Kramisar Monika

Anonym sa...

Hej!
Nu har vi tillsammans tittat lite på din blogg. Mysigt med alla blommor och hjärtan. Vi får väl snart se den nya looken på framsidan av huset.Det ska bli spännande att få se hur det blir.

Vi ses snart farmor

Elinor sa...

När vi var på bröllop i somras fick vi en massa kort på gästernas skor! För att inte tala om vad de fina grodperspektiven gör för att framhäva ens "gulliga" dubbelhakor.
Som tur är vet de inte hur man låser upp mobilen. Puh.

Änglahem sa...

*fnissar*....vilken historia alltså!
...slagit ner en hel tomtearme...och vilken sång är då detta?*undrar*
Så det kan bli när barnen smyger omkring med mobiler, här fotas också en massa underliga saker men tack o lov så har inga kommit iväg till någon!
Stackars barndomskamrat...allergisk mot katter och får en kattbild till sig efter flera år...kan tänka mig att han undrade hur det stod till på kontoret*fniss*
Tack för ett gott skratt så här på lördagkvällen!!

Ha en skön kväll!
Kram
Ulrika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

;))))
Ja se dessa ungar..har med ngr här som tycker det är sååå spännande med mobiler!!!

Vad fint tak ni har...fräscht!!!

Jo, receptet...visst går det att köpa om du vill!! Blir så glad sååå!!!Så kul..

nån speciell färg du skulle vilja att det gick i??

Hör av dig på mailen
millan.orrben@hotmail.com

kram millan

Anonym sa...

HAHAHA.. Hon är bara för underbar =)

Anonym sa...

Ja kan tänka mig att han på andra telefonen blev lite fundersam... hmm vad är detta.
Nej, det blev inga fynd för mig i fredags, tyckte inte var så mycket... det måste finnas fler som oss, "sakletare"

Ha en underbart solig och skön söndag
Kram Pernilla

Färjtorp sa...

Hahahahaha vilka härliga sms de där polarna fick =) De ska nog ha undrat, fniss!!!
Hoppas helgen varit bra.
Kram.

Unknown sa...

Jassi ungar va! Dom är väl för kluriga.
Min sambos yngsta har pippi på att "låna" min arbetskamera och ta de mest knepiga bilder på allt och alla. Man blir lika förvånad varje gång när det dyker upp den ena bilden efter den andra på något som man inte har någon aning om vad de ens föreställer.

Vad läckert taket blev med de infällda spotlight´sen (eller hur man stavar) Det blir så vackert ljus av dem.
Ha en bra söndag!
Kram Vero

Karin i Villa Grå sa...

HA HA HA HA!!

Kul, ju! För oss som är fullständigt oskyldiga och bara läser om mobilmissödena i alla fall *ler*

Kram!

Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hi,hi, du är för rolig! Det händer tydligen en hel del däruppe hos Er!
Jag önskar jag var en liten mus som satt i ett hörn och tittade på...
Kram
Marie

Annie - Annalunda sa...

Hoppas att din helg varit skön och avkopplande??? Tittar bara in för att säga att jag saknar dig...två dar vet du... ;)

Kram Annie

junhe sa...

ha ha ha...härligt med lite skratt och humor så här en måndag kväll/ ha dt gott