tisdag 12 februari 2008

Tur att man har nära till mamma och pappa...

Jahapp, idag började de gjuta plattan till nya farstun det betyder att vi har tillfälligt flyttat till mina föräldrar som bor maximalt 200 meter bort.

Vi ser inte deras hus från vårt, men vi vet att de finns där - SKÖNT!

Stora tjejen tycker att det är otroligt spännande att även mamma och pappa ska sova över hos mormor och morfar.

Hon har för säkerhets skull informerat A om att det finns en säng i rummet längst in.
Jag tror att hon har ett visst mått av oro att det skulle bli lite trångt i sovrummet annars.

Lilla tjejen har varit fullt upptagen i två dagar med att hänga i köksfönstret och kolla på grävskopa, traktor, lastbil och byggjobbare har haft för sig.

Men, nu blir det uppehåll i byggnationerna för resten av veckan.

Jag ska lägga ut lite bilder inom kort på hur arbetet fortskrider.
Vi har tex idag fått elen inkopplad både på övervåningen och till lyktstolparna.
Det blev verkligen toppen med takspottarna i takkupan.

Nu ska jag ta mig iväg hemåt och få middagen serverad - helt underbart !

Ha det bra bloggisar och tack för alla era snälla kommentarer.

5 kommentarer:

Änglahem sa...

Nämen så snopen jag blev när jag upptäckte att jag inte kommenterat hos dig igår!! Kunde jag ha svurit på...hmm..minnet är tydligen inte riktigt som det borde verkar det som, inte bra detta.

Vad roligt med en liten helgtripp!! och trevligt och bra verkar ni haft det också!

Oj oj här går det undan med byggandet! Ska bli så spönnande att få se!

Kramar
Ulrika

Anonym sa...

Det är väldigt praktiskt att ha föräldrarna så nära till hands och vilken lyx att få middagen lagad och serverad, passa på och njut av det:)

Karin i Villa Grå sa...

Vad härligt för era barn att ha så nära till sina morföräldrar! Det är ju så man önskar att alla småttingar fick växa upp!

Hoppas att allt blir riktigt bra med bygget :-)

Kram, Karin

Iglo sa...

Det är så roligt at läsa om dina byggnationer, har varit upptagen med "husköpet" så det enda jag har läst på nätet är husannonser. Men nu ska jag börja renovera mitt nya hus snart. Det blir inte i den takten vi hade tänkt oss eftersom budgivningen rasade iväg. Men ,men det är mitt drömhus vänta bara så ska ni få se.
Imorgon får vi nyckeln :-)

Annie - Annalunda sa...

Såååå spännande Lea....ser med spänning fram emot fortsättning...

Varma alla hjärtans dag hälsningar
Annie