måndag 25 februari 2008

Mer byggnationer och lax på kex.

Byggnationerna har idag tagit ny fart.
Idag kom det en lastbil med de färdiga sektionerna och från ingenting står nu där ett "farstu skelett".
I morgon får vi tak på skapelsen, då kommer man att se bättre hur det kommer att se ut.
Snart sätter de in lilla fönstret i sovrummet också, då ser väl inte huset lika "halt" ut längre.

Här har ni snickarnas eftermiddags smörgåsar.
De fick gammaldags havrekex med gravad lax och en liten kaka till.
Det gäller att skämma bort de ordentligt, så att de känner sig välkomna.
Min mor ligger högst upp på deras topplista sen de byggde där ifjol, man har lite att leva upp till om man säger så.
Nu ska jag gå och vila en stund för min mage är lite upp och ner,
stora flickan har haft magsjuka hela natten.
Jag har passat på att köra 6 tvättmaskiner mellan 23 och 07, KUL!
Hoppas att jag mår illa bara av att jag är trött för jag har inte tid att få magsjuka nu.
Sportlov och allt.

Over and out!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, det blir så bra - och förresten, får man såna godsaker tror jag att jag oxå tar anställning som byggare hos er :D

Elinor sa...

Det blir spännande att se fortsättningen av bygget! Hoppas du klarar dig från det hemska (man ska inte säga sjukdomens namn högt - man kanske framkallar den då men du vet vad jag menar..?)

Sånt är Livet sa...

Oj vad snö ni har...idag har vi haft riktigt promenad väder men en granne tog hunden för mej så jag kunde kurera mej.Kan inte ligga hela dan så nu släpat mej till bloggandet och skall titta runt lite , Krya på dej /Lisbeth

Sånt är Livet sa...

Jag igen . Glömde ju skriva om dina fina ytterkrukor "liljekonvall" . Jag har en som jag fick för 30 år sedan tycker så mycket om den ,gustavsberg som gjort dem ? el jo .../Lisbeth

Annie - Annalunda sa...

Stackars du och jag...sjuka på varsitt håll... vi kanske skulle ha konvalescens någon annanstans.. men då tar vi med dina havrekex med lax (lök på laxen??? ;) Idag borde jag ha varit på jobbet men orkade inte...hade ju sett ut om jag kommit inraglande på möte med feber...snörvlande... men dåligt samvete har jag... *suck* Jodu Lea...det går bara fortare och fortare...jag tycker inte alls att det var längesen min Towa var liten som Sarah är nu...och det är ju inte alls längesen sarah var liten bebis... märkligt att man inte blir äldre själv... :)

Verandan kommer att bli jättefin!

Jättekram Annie

junhe sa...

den där stjärnan såg god ut =)) ha dt gott/ kram junhe

Färjtorp sa...

Wow vad det går undan!!!! Kul att få se lite under "färden".

Neeej vad trist med magsjuka, jag hör att det går lite här och där och man vill verkligen INTE få det till familjen!!!!!!!!!!!!!
Krya på er ordentligt nu.
Kram Johanna.

Britt sa...

Ja jag tror att du lindat byggjobbarna runt ditt finger med så fina mackor. Skall bli spännande att se fortsättningen av bygget.//Britt

Unknown sa...

Jag sällar mig gärna till raden av anställningssugna snickare hos dig, om man blir bjuden på sånt godis :) Hoppas det var falskt alarm med magen och att du bara var lite sliten efter maratonpasset i tvättstugan... och du som längtat så efter ett välbehövligt sportlov... Hoppas du kryar på dig!

Kram på dig, om än på rejält avstånd utifall att...
Vero

Dorthe ♥ sa...

Vilken mysig blogg du har!

Kram
Dorthe

Elisabet sa...

Oj bygger ni ett nytt hus , så spännande o så skönt det ser ut i ditt sovrum ,husbygget måste jag följa
Kram Tilde

Anonym sa...

Ni får krya på er.
Kramar Linnéa

jeps sa...

Skäm inte bort dem för mycket nu. De kanske aldrig vill jobba någon annastans. Hoppas du klarade magen. Kram J