onsdag 6 februari 2008

Nu förstår jag varför han ringde tre gånger på 10 minuter...

Jag hade ridlektioner hela eftermiddagen, det durrade och durrade i fickan, fasen vad han ringer tänkte jag när jag såg vem som ringde.

Det var A, tre gånger på 10 minuter.

Hade det varit allvarligt hade han skickat SMS - det vet jag.
Nu var det väl mindre viktigt anade jag.
När jag kör in på gårdsplanen förstår jag vad han försökte att förankra.
I snön nedanför bron ligger vår garderob i molekyler som står (stod) under trappen.
Det här är vad som finns kvar när jag kommer in.
Kan ni tänka er vilket fräckt golv det fanns i hallen för 50 år sedan.

De där "gula kuddarna" närmast väggen är resultatet av jakten på våra ovälkomna husdjur.

Finns det någon där ute som vet vad man ska ha avluftning från WC:n till ?
Jag vill hiva ut det svarta röret om det inte behövs till någonting, vi har ju bytt allt inne på toan, avlopp,vattenledningar, wc, ja allt. Har ni andra med gamla hus avluftning?


Jahapp så bodde man i byggdamm igen... och som i ett trollslag så var hela nedervåningen som en rövarkula med grejor överallt och den städade hallen ser ut som jag vet inte vad.

Det mindre roliga är att vi inte är färdiga uppe ännu, vilket jag hade hoppats på innan vi skulle börja nere.

Här är vår mer eller mindre livsfarliga trapp, som ska göras om nu i samma sväng som golvet ska bytas och farstun byggas.

Nu ska jag ladda för att åka till ridhuset och ha hoppträning... brrr vad man blir seg av att hinna hem och vila.

Over and out!

10 kommentarer:

Änglahem sa...

Byggdamm...*ryser* fy bubblan! Men tänk vad fint det kommer bli hos er när det är klart!!
Dubbeldörrar............mmmmm*drömmer* Lyllos dig!

Vad fin tapeten är härinunder, ska bli väldigt spännande att följa bygget!! Det är ju inte mitt byggdamm*fniss* så jag ju bara sitta och njuta!

Kramis
Ulrika

Änglahem sa...

så jag kan ju....naturligtvis!

Annie - Annalunda sa...

Visst är Anno 1905 fina... helt i min smak!!! Precis den tapeten har jag tittat på flera gånger... o vilket läckert golv ni hittade....det är inte roligt att leva i röran (jag vet!!!) men man får trösta sig med att det blir fint sen... Tack för dina goa kommentarer Lea...gör mig så glad!!!! Kram kram Annie

Unknown sa...

Välkommen i klubben "Vi som lever i byggdamm" :)
Jag är själv ordförande där *ASG* Så kul att se att det är fler galningar därute. Kommer att bli så fint, tror jag. Fast det ser ju rätt fint ut redan nu hos er.
Kämpa på!
Kram V

Karin i Villa Grå sa...

Det kommer att bli så fint, så fint..! :-) Det där med avluftning var en bra fråga, det undrar jag också.

Jag drömde om att bli ridlärare när jag var hästtokig tjej. Är det inte så att alla hästtjejer drömmer om att få ägna sig åt det du gör? Lite avis är jag nu också *erkänner*

Kram!

Karin

Marita sa...

Vilket läckert golv! Ta inte bort avluftningen, det finns en anledning till att ha den - LUKTEN som uppstår varje gång du spolar på toaletten försvinner den vägen!

Drömmer om dubbeldörrar jag också!
Kram Marita

Unknown sa...

Här igen och kollar in byggnadsläget. Det kommer att bli jättefint när det blir klart.

Det är tur att man är duktig på olika saker. En del kan sy gardiner, andra kan rida som gudinnor medans andra kan andra saker. Jag blir så imponerad av sånt saom andra kan och inte jag.

Ha det bäst! Kram V

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Mysigt hus du har...o mysig blogg!!
Ja, var på rid huset i går o huttra...har 2 rid tokiga flickor!!

mittiminvillervalla sa...

Den gamla golvmattan var ju väl häftig den!

Vi som också ska rusta hall! Men inte än tack och lov! Framåt sommaren tänkte jag. Då har du säkert fint och dammfritt i din hall igen och jag rör om här utav bara attan! Gruvar mest för sågspånen! URK! Inte mej gillar!

Kram Monika

Anonym sa...

Ja, väntar man på nåt gott så väntar man ALLTID för länge. Det känns i alla fall så.
Det kommer ju att bli jättefint.
Hoppas lektionerna gick bra.
Ha en trevlig helg!
Kram Bodil.