fredag 22 februari 2008

Idag blir det lite fredagsfynd....som vanligt

Hej kära vänner !
Äntligen sportlov, jag säger bara det himmel och pannkaka så otroligt skönt.

Som vanligt på fredagar visar jag fredagsfynd. Det har att göra med att vi brukar åka på Kupan på fredagar när vi ändå är in till stan och gör ärenden.

Idag var det verkligen en riktig flängardag. Men vi har också fått mycket uträttat.


Den söta skålen på nysilverfot fyndade jag för en tjuga på kupan. Den är perfekt att ha lite druvor i på köksbordet.
Här har vi lite mer kupanfynd.
Örngott, ljusstake och Bruka-fyr allt samman för det facila priset 30 kronor.
Fyren ska få plats i gäststugans fönster i sommarstugan vid havet, eller hur syrran?
Om du nu läser det här förstås...
En glasburk fick förstås också följa hem, som jag direkt fyllde med nyponskal.
Alltså nyponskal är helt enkelt underskattat.
Thé, kräm och soppa - mums.
Men det tar i och för sig några minuter länge än färdig, men ack så mycket godare.

Förutom att fynda på kupan har vi varit och hämtat lite hö till Skutt-Ann (kaninen), fixat slalompjäxor till stortjejen och en massa andra ärenden.
Men vi hann ändå gå på stans äldsta och mysigaste konditori, Ekbergs.


Nu ska jag gå och plocka upp mina Mårbacka pelargoner som jag köpte idag. Jag blev så sugen på pelargoner när solen lyste och det var plusgrader ute.

I morgon ska jag fixa här hemma, måla en hylla, byta gardiner och en massa annat.

Ha en mysig fredagskväll!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Sån trevlig dag ni haft.

Fina grejer!

Så mycket skönare det känns inne i kroppen då man kommer hem med en del påsar och man inte betalat "skjotan" för det. Ha det så mysigt på lovet. Önskar att ha lov jag med.
Kram Maja gräddnos

Elinor sa...

Ha det så bra på sportlovet! :)Jag undrar en sak bara: Hur får du plats med alla dina saker för vi köper inte alls mycket saker men vi har det ändå fullt fullt fullt hemma...Vad är din hemlighet?

Färjtorp sa...

Hmm ser ju att man skulle ha varit in på Kupan... men jag brukar hinna med nån vända i veckan =)
Kul med nya fynd!!

Verkar som att du är i samma sväng som jag med att måla hyllor, byta gardiner mm. för det ska jag med göra imorgon!
Hur har du det till veckan förresten? När ska vi få komma och se alla dina fynd hahaha ??
Kram & trevlig helg.
Johanna

Färjtorp sa...

Ja det gör vi =)
Ha en mysig fortsatt kväll.
Kram.

Anonym sa...

Jag blev inte avundsjuk alls på örngotten ----- inte alls...... :)

Lilla Blanka sa...

Oj vad mycket fint du har fått tag på, kul!!!
Nyponskal..oj det har jag aldrig tänkt på...
Ha en bra helg vännen!
Mia

Änglahem sa...

Vilken toppendag det låter som!!

Vilken söt liten skål du fick fatt i!! letar själv efter en sån och det är svårt, foten får ju inte ha blivit allt för illa åtgången.

Nyponskal säger du...hm...aldrig tänkt på, kör med den kallvispade...bekvämt.

Ha nu en skön helg och en toppenstart på sportlovet!!! Här är det ju slut nu, ser framemot lite lugn och tystnaden till veckan. Yngsta är ju bara borta i dryga 3 timmar, så på den tiden ska en massa bli gjort.*fniss* brukar väl bli bloggning...

Kram/Ulrika