söndag 3 februari 2008

Lördagsfynd och söndagspyssel

Igår åkte vi till antikaffären i stan, det blir verkligen inte ofta.
Det är ju inte lika stor fyndfaktor där som
på kupan eller loppisar.
Men är man som vi intresserad av gamla saker så är det ju roligt att kolla vad som finns.
Jag hittade faktiskt två till ljusblå thekoppar av Arthur Percy som jag tycker så mycket om.
Samma som jag hade på tepartyt alltså.
Den lilla madonnatavlan fick också följa med hem för 60 kronor.
Det tycker jag att den var värd
trots att det inte fanns någon stämpel på den.
En gammal tändsticksask kunde jag inte hålla mig från att köpa,
de var så mycket finare förr tycker jag.


På Kupan hittade jag den rosa vita linne duken som direkt fick plats på köksbordet med en liten rosa gerbera.
Plötsligt känns det på en gång lite "vårligare" i köket.
Jag ska bara göra ett ryck med gardinerna - någongång.
Söndagen har gått till att ta upp böcker, sätta upp hyllor, tavlor och lite annat i stortjejens rum.

Hittade både en gammal spegel och en tavla med guldram i gömmorna ute i katastrofområdet,(läs: sommarstugan).
Stortjejen hade förstås beställt tavla med guldram, hon vet vad hon vill den damen.

Jag bytte sängöverkast till ett neutralt jag blev vimsig av det där rutiga, fungerade inte alls.
Nu ska jag gå och byta tyg på en stol som hon ska ha vid skrivbordet, det blir nog samma prickiga tyg som i kudden på sängen.

I morgon kommer elektrikern och fipplar in all el på övervåningen, gud vad jag längtar!!!!

Ha det bra allihopa!

11 kommentarer:

Färjtorp sa...

Man glömmer verkligen av den där antikaffären!! Men som sagt, det brukar bli dyyyrt där...
Madonnatavlan var verkligen värd de 60 kronorna, var ju jättesöt!!
Måste nog åka in dit nån dag =)
Kram Johanna

Unknown sa...

Vilka fynd du gjort! Jättefina!
Jag har sagt det förr och säger det igen: Jag måste hålla mig uppdaterad på såna ställen! Jag tror inte jag varit på något av dem...

Men jag måste säga att du är driftig med inlägg! Jag var ju nyss inne hos dig och då fanns inte detta inlägg. Härligt!

Kram Vero

Änglahem sa...

Tack snälla Lea!! Ska bara "prata" lite med dig den blir det soffan för mig.

Vad jag fnissade när jag läste ditt förra inlägg! Hoppas att det håller i sig vad det gäller maken, det var verkligen en snabb förvandling*hihi*

Madonnan gjorde du rätt i att ta med hem, jättesöt!!

Nu ropar soffan på mig....

Kramar vännen
Ulrika

Anonym sa...

Ingen bild på lillans matta?

mittiminvillervalla sa...

Här ser man en som fyndat! ;o)
Kanoners! Hundarna är inte mina :o)
Hittade den bilden och tyckte den var så kul! Men hade ju gärna velat äga dom förstås!

Kram Monika

Iglo sa...

Vad du har hållit igång under helgen. Så fint du har gjort med alla dina nya fynd. Jag blir så inspirerad utav din sida. Tyvärr leder inte denna inspiration till något konkret.
Tack för lemoncurd och muffins det var väldigt gott.

Unknown sa...

Jo jag var inne och röstade hos dig, jag var den enda som tyckte du skulle ha kvar din musik :)
Men du är välkommen in hos mig närhelst du vill lyssna.
Jag älskar också den låten. Just nu är det de här låtarna jag lyssnar mest på, men det växlar.

Jag gillar långa kommentarer så det gör inte nåt alls. Har själv så svårt att vara kortfattad. *ler*
Jag hinner nästan inte skriva nåt på helgerna eftersom vi repar revy för fullt, så jag tar igen det med råge när jag får tillfälle...

Usch, nu blev det ett sånt där lååångt inlägg igen.

Sov gott. Kram Vero

Jes/Vita villa vila sa...

Tack för titten och rara tader :) blir sååå glad!

Vilka fynd du har gjort - vad härligt! Önskar dig en fin vecka!

Kram! Jes

Anonym sa...

Oj vad skönt att ni börjar bli färdiga ( det kan ju kännas ganska färdigt när man har fått lite el inkopplat!!!)
Och mera fynd ser jag, tänk vad folk skänker så att vi "galningar" kan köpa deras saker, dom kunde ju lika gärna skänka till oss....

Ha en bra jobbvecka'
kram
Pernilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var härliga fynd du gjort! Jag ääälskar din tändstickask! Har själv några stycken riktigt gamla sådana! Läste också ditt förra inlägg om dina nära´s fynd, härlig läsning! Vem vet det kanske blir lite bloggande även där...
Kram
Marie

Annie - Annalunda sa...

Jättefina fynd du gjort Lea!! Tack för dina jätterara ord hos mig - bidde lite rörd faktiskt...

Kram Annie