söndag 24 februari 2008

Man hinner sällan det man tänkt sig...

Igår hade jag stora planer på att byta gardiner mm. mm.
Att jag aldrig lär mig.
Jag hann ta ner två av gardinerna i köket.
Japp, thats it.

Däremot fick sovrummet en storstädning och ommöblering.
Nu känns det lite luftigare sen vi tog ut lillans barnsäng, hon ska få sova i stora damens säng.
Eftersom hon numera sover i sitt rum.



På kvällen kom två tjejkompisar på middag och melodifestival.
Vi funderar fortfarande varför man ser på skiten år efter år,
igår var det ändå värsta omgången enligt min smak.

I alla fall bjöd jag på helstekt entrecote, potatisgratäng på mandelpotatis, skogschampinjonsås och balsamicoreduktion.
Till det en mozzarella sallad med basilika och olika sorters tomater.
Jag hade tidsbrist så jag köpte bake-off vitlöksbaguetter, de smakade fisk.
Skitäckligt!
Ja, ja det andra var väl ok.
Men jag köper inte färdiga baguettter igen.


Idag är det snöstorm så vi ska hålla oss inne större delen av dagen för att fixa och dona.
Nu ska jag gå och tända eld i spisen för det känns lite småkallt här inne.

Ha en bra söndag!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Det är snöstorm här med idag så jag blir nog inne pysslandes med ett litet handarbetsprojekt jag har på G. :D

Karin i Villa Grå sa...

Snöstorm..? Oh my god! Här skiner solen, det är flera plusgrader och tvätt hänger ute på tork! Men vad vi gör? Jo, vi är inomhus och fixar och donar... :-)

Jag gillar ditt sovrum med den fina sängkappan! Har du köpt den eller sytt själv? Perfekt färg i ett rofyllt och smakfullt sovrum. Me like!

Det där med att planera en massa men hinna lite känner jag så väl igen! Bara att inse att tiden på något mystiskt vis verkar rusa iväg allt snabbare och snabbare. Att jag sitter framför datorn när jag skulle kunna byta gardiner är kanske inte heller till någon hjälp *lol*

Kram på dig!

Karin

Anonym sa...

Halloj
Vad luftigt och fint ni har i sovrummet
Ja vilken flopp på tv:n i går, att man ens ids sätta sig och se den där ****
Så fina pelargoner du har, var har du köpt sådana fina exemplar?

Nää, nu ska jag ut och övningsköra med dotter i snö stormen (bra träning för henne!!!)

ha det bra
Pernilla

Anonym sa...

Bra då lär ni se Pernilla där i morgon!!!

Änglahem sa...

Snöstorm.....! era stackare*fniss*, vi har ingen sol men tack och lov inge snö och inget regn, vilket väl är största förundret!

Vad härligt erat sovrum ser ut, jag skulle gärna slänga mig i sängen där för en liten tupplur*zzzzz*.

Jaaa Lea varför ser vi på skiten igentligen! För att det finns inget annat att titta på under den 1½ timme spektaklet håller på. Igår satt jag här vid datorn och kastade ett getöga*hihi* imellanåt, mest var det för BWO´s skull, du kanske har förstått att jag är vääääldigt förtjust i dom?!

Här ska också donas....inomhus. Ha en bra donardag!!

Kram
Ulrika

Vanilladreams and humblebees sa...

Här har du den största tidsoptimisten på jorden! Jag tor alltid att jag ska hinna med så mycket men oftas hinner jag inte ens hälften!

Här är det inte snöstorm... men grått och blåsigt...

Kramar från Jenny!
---<-@

mittiminvillervalla sa...

Hejsan tjejen ;o)

Tack gulliga för dina snälla ord: Värmde så göttigött! :o)

Dina mårbacka är ju bara för ljuvliga. Min favvo! Älskar den blekrosa färgen!

Sovrummet ser jättmysigt och luftig ut. Fina milda och vilsamma färger.

Nog har du sant i att det inte alltid blir som man tänkt sig. Både på det ena och andra sättet.
Har ni också sportlov kommande vecka? Hoppas vi får lite sol i stället för allt snöande.

Kramar till dej!

Monika

Annie - Annalunda sa...

Däppta Annie här som har lite svårt att hålla sig från datorn... men nån vits ska det väl vara med en bärbar... ;) Vilket jäöttefint sovrum! Romantiskt och fräscht! Tala om god mat... här blir det väl fiskpinnar på sin höjd idag... eller fläskpannkaka...det är de två rätter käre maken kan laga... :) När det gäller vitlöksbaguetter så tycker jag att ICAs egna är bäst (i frysdisken)... Ha det gott Lea! Kram Annie

Millas hem sa...

Hej!
Ett jättefint sovrum!
Mina favoriter när det gäller pelargoner...underbara!
Kram Camilla

Malin - I min trädgård sa...

Men herregud 60 vinbärsplantor! Vad ska man med alla de vinbären till??? Då är ju 16 st ingenting ;-).

Vda fint ert sovrum är! Härlig tapet där i bakgrunden, liknar vår litegrann, på det sättet att det är skimrande vitt på vitt, eller vad man ska kalla det. Fint!

Hur gammal är er lilla då som har blivit så stor att hon får flytta till eget rum? Usch, jag har nästan ångest inför att den dagen ska komma...

Skicka gärna hit lite rester från ditt käk, det lät supersmarrigt! Förutom baguetten då ;-)...

Ha det bra!

(jäkla ordverifiering... vill du verkligen ha det? Tycker det är så trist varje gång man ska skriva en kommentar. Tar sån tid...)

Malin - I min trädgård sa...

Ja men titta visst är det borta!

Mycket bättre!

Lilla Blanka sa...

Det ser jättehärligt ut i erat sovrum, sköna färger..!
Ja Melodifestivalen var ju bedrövligt dåglig igår..hu, hoppas det blir bättre nästa vecka.. :)
Kram
Mia

Skatan sa...

Så fint det blev. Stilla och och lugnt. Skönt att få flytta lillan till eget rum. Det brukar göra susen för nattsömnen...

Önskar en trevlig kväll,

Skatan

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilket härligt sovrum!!! Så fint!!!

Maten du beskrev lät ju helt ljuvlig... Det börjar kurra i min mage. Inte bra vid den här tiden heller! Trist med baguetten, brukar själv fuska med dem och tycker att de är hur goda som helst... De från Willys och Lidl är det...

Önskar dig en bra vecka!
Kram Hanna

Färjtorp sa...

Guuud vad härligt och kuddigt det såg ut i ert sovrum !!! Vi funderar på att flytta ut nattmarodören här med =)
Men det är så mycket jobb innan att fixa ett rum! Ut med grejer in med grejer, ja du vet...

Så gott det lät det du tillagat, dock inte fiskbaguett haha.
Kraaam!

Poppins sa...

Jag har gett upp Melodifestivalen och tror jag bara ska se den stora europeiska finalen.
Vilket lugnt och rofyllt sovrum ni har!
kramar

Unknown sa...

Vilket mysigt sovrum ni har! Vilsamt och vackert, precis som jag vill ha mitt sovrum.

Kikade in hos dig nu i kväll sedan jag kom hem från storstädningen av scenen och alla utrymmen. Vi hade vår sista föreställning i går och efterparty i natt. Kom hem tidigt i morse strax efter tre, nästan utan röst av allt karaoekesjungande (herregud hur stavas det?)
Ska krypa upp i soffan med mannen innan det är dax att krypa tillkojs.
Sov godast.
Kram Vero


ops... förresten höll nästan på att glömma.... tack så jättemycket! Man får lätt prestationsångest av så mycket beröm som vi fått. Vi har haft så jätteroligt!
Kram igen

hemtrevnad marie sa...

Hej Lea!!! Och tack för titten hos mig! Nej du, det är inte ett SMEG-kylskåp utan en något billigare variant som heter Gorenje. Jag gillar verkligen SMEG men inte deras röda färg.När vi köpte vår kyl, så fanns den bara som visningsex. i rött, men jag vet att det finns i Blått, rostfritt och beige också.
Förresten tror jag det var det beiga som Ernst hade med i Sommartorpet i somras, det var ju väldigt snyggt och såg mera ut som gräddvitt tycker jag.
Buketten har jag inte hört talas om, jag får väl stå ut med mina tv- anntenner ett tag till,hi hi!!
Nej, nu ska vi se om jag kan försöka få till ett nytt inlägg idag, försökte få in bilder i går kväll men det blev bara en massa konstig text... Ja, du förstår att man inte är nåt datasnille!!
Ha det gott!! Marie

mittiminvillervalla sa...

Hej på dej! :o)

Tack för din inte ett dugg för långa kommentar. Gillar långa kommentarer :o)

Trist med magsjuka! Blä, förstår dej! Tror nog det är det värsta jag också vet!

Kan bara säga, lägg inte pengarna på att köpa vitt the *skratt* ja, i så fall för dom vackra påsarnas skull! Det smakar helt färglöst! Alltså ingenting! Borde nog ha smakat innan jag la ut bilden!

Nu är ju inte jag direkt någon älskare av påsthe. Vill helst ha på lösvikt. Jag brukar köpa ett rött the som heter Mystik. Finns på Capella i Luleå. Det är så supermumsigt! Man njuter av varje liten "slurp" :o) Det röda går ju bra att dricka även för oss med sömnsvårigheter, så det är ju ett extra plus.

Nä, du här finns inga solar! Här snöar det idag också! Precis som det gjorde mer eller mindre hela dagen igår. Fy vad man blir trött på snön!

Så härligt med dej Lea! :o) Du bor nog inte bara tillsammans med en smygbonde! Tror det bor en liten go bondmora i dej också :o) Låter så mysigt med allt ditt hemlagade. Med mammmas blåbärssoppa blir nog lilla gumman snart pigg igen!

Kramar Monika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det där lät ju väldans gott! Det skulle nog gå att klämma i sig precis just nu om det var så att jag blev bjuden...
idag skiner solen här och det ser så fint ut, men det blåser som attan, så man blir lite lurad..
Vilket stort och fint sovrum ni har!!
Kram
Marie