tisdag 5 februari 2008

I byggbranchen som vanligt sen tre år tillbaka...

Jag var TIDIGT hos byggfirman redan före halv åtta.

Det känns helt overkligt att vår farstu snart blir verklighet.



Klockan åtta var vi på Ångsågen och kunde bestämma oss för ytterdörr (dubbeldörr),
fönster och golv...
...självklart tjuvtittade jag på tapeter också... det finns ju oändligt mycket att välja på men kollektionen Anno 1905 är ju helt lovely. Här är ett av mönstren i den kollektionen.

Taket blir som på övervåningen i smal pärlspont, men välvt så att det blir lite rymd.

Jag behöver tips på garderober som kan passa!!!! Det är 3 meter som ska vara garderober och helst vill jag ha skjutdörrar men med vit/gammalstil.

Vad har ni idéer?

Har ni tips på sidor på nätet där jag kan gå in och kolla.

I morgon kommer de och mäter höjden upp till ytterdörren och på torsdag river de den gamla bron. Det går snabbt när det är proffs som gör det.

Snart är bron ett minne blott...

Ha det bra bloggisar!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Det kommer ju att bli super med den nya bron! Snacka om energi, men nog tror jag att jag ligger i lä. Lätt!

Du vet jag har inte gjort allt samtidigt. Dotras gardiner sydde jag för några dagar sen. Just nu river vi bara, men det blir trist att bara visa rivningsbilder :) så jag sockrar med bilder från förra veckan. Det är en ren synvilla *ler*

Ska hålla tummarna för att du får bron som du vill. Du måste lova att visa bilder. Väntar med spänning. Jag behöver inspireras.

Kram Vero

Anonym sa...

Ni har alltid något projekt på gång ni va? Men det är väl så det är att bo i hus. (Ibland känns det skönt att bo i lägenhet och slippa tänka på sånt........*s*)

Handplockat sa...

pirr i magen spännnnnande
så kul
anno 10905 är hel fin hela kollektionen sandbergs har många fina med
sedan har du ju gammelsvenska åxå(vi säljer ju tapetet på jobbet så jag är ju lite galen)

stora onsdags kramen

På min gatan i stan sa...

Va härligt att få lite förändring! Det ska bli kul att se "efter-bilder" sen!

Ha en fin dag!

Kram Martina

Britt sa...

Det skall bli kul att följa förändringen//Britt

jeps sa...

Tror dina grannar skulle ha en del emot OOOIIINK OOOIINNK.
Kul att du får bron gjord nu.

Färjtorp sa...

Oj så spännande det ska bli att få se eran farstu växa fram!! Här börjar vi inte förrän snön är borta (tyvärr).

Dörren jag hade på bild kommer från Sundoms snickeri. Tyvärr kostar de från 20000 och uppåt så det är ju lite osäkert om det blir den..........
Hade du hittat någon dörr?? Du måste visa!!! *nyfiken* jag letar bilder på dörrar lite nu och då jag =)

Kram!