fredag 1 februari 2008

Storm, paket och afternoon thé

Trots att det har stormat och yrt snö utanför knuten eller kanske tack vare,
har den här dagen blivit en riktigt mysdag.

Paket i brevlådan.. jippie!!!
Jag är så lycklig att jag var först att tinga ett madrass hjärta av Atelje Blommelund på bloggen Nostalgi och Romantik.

Vilken tur att jag hann fota innan jag öppnade det underbart fint inslagna hjärtat.

Nu har det fått en plats på vårt skafferi tillsammans med mina handsmidda hjärtan från Skansen.På eftermiddagen kom mina vänner "Fåfängan-Åsa" och "Maja Gräddnos" på afternoon thé. Här är lite bilder på kalaset.

Västerbottenost och gurksnittar, varma scones och Blueberry Hills muffins med marängtäcke. Min egen lemoncurd och syrrans jordgubb/citron marmelad (som är min personliga favorit) var det som bjöds mm.

De där vita bollarna som syns på bilden är afterdinner mints som jag köpt på ett ställe i stan som heter Krokodil. Det är ett kulturcafé som även har försäljning av fairtrade varor, de här mintkulorna är just det - Fairtrade.

Jag fick så fina tulpaner och en helt underbar sydd tvättpåse från Old Touch, den passar verkligen perfekt i vårt hem. Foton kommer under helgen.

Nu ska jag städa undan lite grann och ladda inför Let´s Dance. Kul med dans på tv.

Ha en mysig kväll alla bloggisar!











7 kommentarer:

fyra vindar sa...

va roligt att du gillar mina arr! men d är ju bara så roligt att göra såna, kan liksom inte låta bli ; )
va mysigt med afternoon tea party. va länge sen jag hade d nu, blev så sugen!
sött litet hjärta du fick med posten, man blir så barnsligt glad av paket även om man vet va d är...eller hur!?
trivsam lets dancekväll /miss sophie

Färjtorp sa...

Vilket mysigt party ni verkar ha haft där hos dig! Så fint du hade fixat!!
Och hjärtat du fick hem passade som pricken där i din hylla (smideshjärtat hade jag oxå gärna velat ha...)
Trevlig helg.
Kram Johanna.

Annie - Annalunda sa...

Tänk vad jag missade...hade jag bott närmare och fått inbjudan hade jag kommit som ett skott... så fint du gjort Lea... och hjärtat från Marie - ljuvligt!!!

Kram Annie

Anonym sa...

Hej min Vän !

Tack för en mysig eftermiddag med thé och en massa gott.

Kram Åsa

Unknown sa...

Vad myyyysigt med party och afternoon-tea. :) Vilken bra idé, varför har jag aldrig kommit på det? Dina vänner måste har trivts.
Läckert värre med alla godsakerna framdukat. Perfekt väder ute också.

Önskar en trevlig helg. Kram Vero

Jes/Vita villa vila sa...

Ljuvliga bilder & vad härligt med afternoon the!

Kram :)

Anonym sa...

Tack snälla Lea för att du hade fixat så hemtrevligt till vårt afternoontea hemma hos dig!Supermysigt hem med sån hemstämning, braskaminen som spred en härlig värme och snön som dinglade så sakteligt ner utanför fönstret. Vad kan bli bättre? Jaa, det ska väl då vara när resten av din familj kom hem som hade blivit förpassade på stan i väntan på att partyt skulle vara över....
Kul att se dina stålande ungarar kom hem med andan i halsen och glädjestrålande fått köpa en prinsessmatta...Ingen hade kunnat uttrycka sig bättre än den stora tjejen; Oh,my god! Så fint var det! Tack Lea din vän Maja gräddnos