tisdag 26 februari 2008

Kärlek vid första ögonkastet...

I somras när vi var på bilsemester åkte vi bland annat till, Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby.

Hela vägen stannade vi på olika ställen där det stod att det var loppis eller antikhandel,
det tar lång tid men vi tycker att det är så himla roligt.

Jag och A var förstås mest roade men faktum är att stor tjejen tycker också att det är kul.

Nåja det avspeglas förstås i att hon tror att allt vi äger och har är loppisfynd.
Så så fort någon säger att hon har en fin klänning eller något annat säger hon:
"Den har mamma köpt på loppis!"

Tillbaka till Vimmerby.
Redan första kvällen såg vi en stor antikhandel som förstås var stängd.
Den var även stängd morgonen därpå,
med näsorna tryckta mot rutan ser vi att det rör sig där inne.

En snäll man kommer och öppnar dörren, vi får komma in fast de inte har öppet utan bara plockar upp varor från helgens auktioner.
Innanför dörren blir det kärlek vid första ögonkastet.

Nä, inte med den snälla mannen utan detta gamla blombord.
Blombordet var ett av deras auktionsinköp dagen innan.


Vad gör man när man är 150 mil hemifrån och blir blixtförälskad i ett blombord?

Svar: Skickar det med bussgods.

Sagt och gjort vi köpte blombordet och den snälla mannen och hans gulliga fru skickade det med bussgods.

Välpacketerat och fint kom det hem till Piteå efter ett tag.

Nu ska jag fortsätta med dagens fröplanering, kanske skulle jag plantera lite i blombordet?

Over and out!

19 kommentarer:

"M" sa...

Blombordet är jättefint, förstår om du inte kunde låta bli att köpa det....

Malin - I min trädgård sa...

Men det är ju en katt, ju! =) Hihi! Ja jag hoppas han kommer gilla den!

Men vilket underbart blombord! Toppenfint! Det var ju snällt av dem att öppna för er! Det är så roligt med sådana människor.

Ha en skön kväll! Jag sitter här och suktas av det där laxkexet... mmm... kanske börjar bli lite hungrig? ;-)

Iglo sa...

Det är väldigt fint ditt blombord. Vårens plantor kommer att trivas fint där.
Nu ska jag ut och leta en toalett. Allså till nya huset.
Ha det

Hannis sa...

Kul att hitta hit!
Det där bordet hade jag också blivit kär i kan jag säga!
Må väl//Hannis

Jes/Vita villa vila sa...

Jättehärligt bord ☺ skönt att det hittade hem till dig till slut ;)

Jes

Liten Bod sa...

Hej Lea! Tack för din kommentar! Jo, jag är fullt medveten om att det finns mindre byar än Gustavsberg (vår tätort på Värmdö):)) Vill bara meddela att jämfört med Västerås där jag växte upp, är det här rena rama landet! Folk här ute hittar knappt in till Stockholm, de åker helst inte över bron om de slipper... Mycket märkligt tycker jag som gillar att se folk och affärer, även om jag gillar lugnet här ute när jag kommer hem. Nog om detta, du är SÅ välkommen om du är ute och åker! Vi har faktiskt lite affärer och loppisar här ute nuförtiden, speciellt på sommaren. Ditt blombord är jättefint! Kram, Tina

Änglahem sa...

Hej Lea,

Dej skulle man vara hantverkare hos förstår jag....så charmig är då aldrig jag*fniss*

Jättefint blombord!!! och vilket gulligt par som både öppnade och skickade bussgods!! Vimmerby!!! jag älskar Vimmerby!!! Kommer du ihåg var den låg eller heter?*hoppfull*

Ha det så gott där uppe i norr!!

Kramar
Ulrika

Britt sa...

Det var ett jättefint bord. Jag håller på att leta efter en skvallerspegel men har en fått tag på någon.//Britt

Karin Lindström sa...

Hej Lea,
Tack för din fina kommentar hos mig, och självklart får du länka mig jag blir bara glad!!

Du har rätt om Leila, hon spelade in flera program i Mariefred (i mina goda vänners orangeri). I ett av programmen var hon också inne i min butik och handlade. Många av hennes saker som användes kom ifrån min butik, det är jätte roligt.

Golvlampan har några år på nacken, men om du googlar på watt & veke så har dom en modell som heter Marylin, den visas i svart i katalogen men den finns i tennfinish som dom kallar den. Dom har säkert någon åf i närheten av dig.

Vilken fin blogg du har själv, vilket otroligt fint blommbord. Jag hade gjort samma sak själv om jag sprang på det.

Jag länkar dig också för hit vill jag gärna komma tillbaka och inspireras.

mvh
Karin
ps våra hus är ungefär lika gamla!

Annie - Annalunda sa...

Lea hej!

SÅ trevliga är vi smålänningar... :)...men är det så långt som 150 mil hem till dig??? Ojojoj...:(

Ett underbart bord var det iallafall... :) Jättekram Annie

Anonym sa...

Hej!

Tusen tack!

Vilket fint blombord, förstår att du såg till att det kom hem till dig. De är väl inte så himla vanliga.....

Ha en bra dag!
Kram Bodil ♥

Vardagslycka sa...

Vilket fint blombord du hittade! Tur det finns bussgods när man ramlar över saker man bara måste ha. Det är ett tag sen jag var inne hos dig och kikade, är det ok om jag länkar dig?
Ha det gott! / Carina

Annie - Annalunda sa...

Ingelstad??? 3 mil härifrån! *skratt*

Ha en bra dag Lea! Annie

mittiminvillervalla sa...

Inte undra på att du föll som en fura för det där! Gud så vackert det är! Det var ju en fiffig ide att skicka det med bussgods! Hoppas jag inte hittar allt för stora saker på min tilltänkta loppis turne i sommar ;o)

Kram Monika

hemtrevnad marie sa...

Hej!!! ÅÅHHHH!!! vilket bord!
Jag som är helt såld på det gustavianska blir helt matt!!
Jag har letat efter gustavianska blombord i flera år, men hittar aldrig nåt......
Kram Marie

Karin i Villa Grå sa...

Blombordet är UNDERBART! Jag förstår att du föll handlöst, det hade jag också gjort *tindrar med ögonen*

Den där ljuvliga lilla möbeln kommer du förmodligen att vila ögonen på och vara förälskad i livet ut, men OM du av någon anledning skulle tröttna på det finns en familj i en grå villa beredd att ta emot blombordet med öppen famn... *ler*

Ha en trevlig kväll (med "Lost" kanske?)

Kram, Karin

junhe sa...

blombord är fint...kan inte hitta sådana ngnstanns bara =( ditt är jättefint =) kram junhe

Marita sa...

Rena fyndet! Som sagt, om du ledsnar på det vill jag ställa mej i kö:-) Vad spännande med farstubygget! Vi funderar på en ny bro/veranda/något men inte förrän nästa år. Visa fler bilder så snart du kan!
Kram Marita

Poppins sa...

Förstår att det blev kärlek vid första ögonkast. Jag hade också haft svårt att lämna en sådan "snygging" bakom mig. :)