måndag 4 februari 2008

En efterlängtad dag!

Alltså, jag har väntat på den här dagen i ungefär två år.
Väntat på och längtat efter att det ska dyka upp någon byggfirma
som utan att begära ett ockerpris kan bygga en gammeldags fastu på vårat hus.

Idag är det den dagen! Jippie!
Imorgon ska jag dit med våra ritningar och önskemål, tur att mina lektioner börjar lite senare.
Så ikväll blir det att hänga vid datorn och leta snygg dubbeldörr och fönster.

Vad det här innebär är att SNART har jag FLER garderober.



Jag är helt besatt av att få fler garderober.
När vi flyttade hit hade vi bara en garderob till en familj på 3 personer. Inte jätte trivsamt.
Nu har vi tre garderober och ett linneskåp och det är också för lite.

På begäran kommer det här en bild på mattan som storflickan köpte.
Den syns inte speciellt bra, men det var den enda bild jag hade färdig så det fick bli den.



Ha det bra alla bloggisar!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det tror väl jag det att prinsessan är stolt över sin prinsessmatta!

mittiminvillervalla sa...

*Hihi* Vad den var "fin" den mattan! Visst! Den är ju söt i ett barnrum helt klart! :o)

Garderober, kan man få för många!

Er nya farstu kommer att bli kanonfin! Dubbeldörrar är ju så snyggt!

Häv ö naj ivning! :o)

Kramisar Monika

Marita sa...

Förstår precis vad du menar... Vi ska hämta garderober på IKEA på FREDAG - längtan!! Mina kläder o prylar bor i kartonger o påsar. Visst är det hemskt?
Åh vad skönt med en ny farstu!
Grattis! Marita

Poppins sa...

Kul att läsa om din man som börjat byta personlighet. Men visst är det roligt att dela på intresset fast det krävs kanske lite påverkan om smak först. :)
Tack för att du hälsade på hos mig. Det var kul att titta in hos dig och jag återkommer gärna för att se hur det går med dina garderober! Känner att fler sådana behöver jag också...

Färjtorp sa...

Å det låter som en dröm...jag menar om farstukvisten!!!
Här spånas det också på just en farstu som ska byggas i vår! Jag har väntat läääänge jag med =)
Lite roligt för jag hade tänkt lägga ut en bild på min dröm-dubbeldörr idag men la in en annan istället. Jag ska slänga in den vilken dag som helst =) För dubbeldörr måste det ju bli eller hur?? hahaha

Blir riktigt spännande att se er farstu! Hos oss är fönstrena redan bestämda....
Kram Johanna.

Liten Bod sa...

Jag älskar dubbeldörrar. Fick inga på mitt hus, byggaren påstod att det drar mer då och gubben backade såklart. Vem bryr sig ??? Nåja, det får bli i nästa hus/liv... Garderober är bra, jag har precis klämt in fler skåp i vårt förråd. Alla i min närhet har förmåga att ge mig/inhandla hemska saker, men tanken är ju god :) Gonatt, Tina

Anonym sa...

Grattis, vad kul för dig! Man riktigt känner din glädje.
Garderober behöver vi också. Gammalt hus utan garderober...
Ha en bra tisdag!
kram Bodil.

Anonym sa...

ohh grattis ska ni bli med "farstu" vad kul, det är det bästa som har hänt vårat hus.
Så du gjorde en "Lea" men vet du vad, det gjorde jag ALLTID när barnen var små, så jag kanske kan trösta dig med att det blir bättre typ om 10-12 år *ler*

Kram Pernilla

Unknown sa...

Jag sällar mig till kören: Mer garderober åt folket!!

Vi har samma problem hos oss. Därav vårt senaste projekt i hallen. Jag vill kunna förvara våra kläder på ett snygg sätt och inte måste ha ALLA framme på klädhängaren... samtidigt!

Gud vad roligt att få en gammal veranda till huset. Lyllo dig! Behöver jag säga att det vill jag också ha? Det har du förmodligen redan gissat dig till... *skratt*

Gissa hur glad jag blev i går när jag "hittade" taket under all masonit och råspont.
Jag har sovit som en prinsessa inatt. Förmodligen tog adrenalinkicken ut sin rätt. Jag somnade som en klubbad.

Du måste berätta hur det gick för er med snickarna. *nyfiken*

Kram Vero

Änglahem sa...

Vilket roligt projekt!!

Jaa du..garderober kan man nog aldrig få för många av. Men ditt garderobsproblem verkar ropa på akuthjälp!

Ha en skön kväll!
Kramar
Ulrika

Annie - Annalunda sa...

Så spännande Lea!!! ...och roligt!!!

Kram Annie