lördag 2 februari 2008

Det har skett en förväxling...

Igår när jag hade det där tepartyt var övriga mindre städade delar av familjen deporterade att välja aktivitet en timme sisådär.

Den kille jag lever med skulle först tagit med ungarna på korvkiosken, sen åkt på videoteket och kollat om det fanns några nya DVD filmer.

I och med att det var snöyra hade de inga planer på någon uteaktivitet.
Var tror ni att han hade åkt?
Korvkiosk, sportaffären, ishallen?

Nä, de hade varit på Röda korsets loppis Kupan och shoppat loss.
Han och stor flickan kommer hem med andan i halsen och rullar ut en blå(!) disney princess matta, och slänger fram en bunt gamla biltidningar från början av 90-talet.

Jahapp, han behövde inte vara hemma mer än fyra veckor för att förvandlas till hemmafru.
Där ser man.

Jag vet inte vem som var mest stolt över sitt fynd, men tjejen säger i alla fall:
- Jag fick se mattan och bara oh my god.

Jag säger:
-Ja, jättefin! (Läs: -Skit också, den var inte snygg!)

A var nästan stressad att han inte hade köpt ett...
hör nu...vit liten byrå med porslinsknoppar...
- Vi måste åka dit imorgon, säger han.

Alltså vem har bytt ut honom?
Snart kommer han väl börja blogga också om sina renoveringar och vitmålade byråer.
Undrar var ett av mina ridbyxpar är?
Börjar misstänka att han går på ridskola istället för innebandy på torsdagarna.

Kvällens gulligaste kommentar var i alla fall stor tjejens.
Hon satt och petade och försökte få loss prislappen som satt fast i ett hörn.

- Vad gör du? frågade jag.

-Jag måste få bort den här så att ingen här köper den. En sån här vill många ha.

Herregud vad jag älskar den tokungen.

Klart att hon ska ha sin matta i sitt nya rum.
Jag misstänker att hon kommer att gå i mammas (och numera även pappas) fotspår och
fynda på Kupan så fort hon får chansen.

I morgon får ni bilder på mina egna fynd från dagens rundtur.

Godnatt!

9 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken underbar historia!!! *like a lot*
Gläds åt din bortbyting, så länge det nu varar. Men vem vet, han kanske är där för att stanna :) Bytt är bytt och kommer aldrig mer igen *skratt*

Anonym sa...

Håller med, vilken underbar historia!
Njut så länge det varar om det inte varar för evigt.
Så många inlägg du har producerat!!!
Hästfoderlära kan jag visst förstå att det är intressant!
Ha en skön söndag!
Kram Bodil.

Färjtorp sa...

Hahaha vilken hemmafru du har fått!! Innan man gissar att de ska åka till Kupan eller nåt liknande =)
Intresset kanske smittar av sig ändå??
Fniss roliga kommentarer från söta tjejen!
Kram Johanna.

Anonym sa...

Guuuud - hon är bara för underbar den ungen!!! Jag älskar hennes funderingar och lillgamla kommentarer!

Anonym sa...

Men hallå där, här går det undan jag har inte hunnit läsa alla din härliga inlägg, men idag har jag bestämt mig för att kika runt.

Först och främst så har du ju en helt underbar familj, dina barns ( älsta dottern)kommentarer är ju hur söta som helst och vilken hemmaman då... fara på Kupan av alla ställen....
Det såg ut att har varit ett trevligt "after noon party"
med dom urgulliga "damerna"

Ska kika vidare, men ha en härlig söndag
Pernilla

mittiminvillervalla sa...

Härliga Lea!

Kan bli annat än på bra humör när man läser dina härliga vardagliga berättelser! :o)

Du får sätta lite span och kolla vad det är han pysslar med din A! *skratt*

Ha en härlig söndag!

kram Monika

Anonym sa...

Det är tur att du gör så många inlägg. Jag hade tänkt börja städa men bestämde mig först för att kolla om Elli eller du hade nåt nytt att förtälja så nu är det gjort. Nu finns ingen återvändo det är bara att slå gång dammsugare. Tack för en rolig stund!
Ktam faster GB

Annie - Annalunda sa...

Lea...min make älskar att gå på Kupan...han kanske inte letar riktigt efter det samma som jag menibland så lyckas även han... ;) Vilken underbar historia...jag log brett... :) Söt tjej! Min stora pojk (19 snart - hoppsan vad fort det har gått...:(
har precis målat om sitt rum...inte riktigt som jag hade velat... men men...det är ju hans rum... så visst är en blå prinsessmatta ok!!!

Kram Annie

Annas resa sa...

Ha, ha! Det låter som att hon är sin mors dotter, den där flickan! Oh my god... vart har hon tagit det från?