torsdag 31 januari 2008

Jag älskar torsdagar...


Inte nog med att det är sista arbetsdagen för veckan,
utan Antikrundan kl 20 är nog den stora höjdpunkten.

Idag åkte vi in och helghandlade på ICA hela familjen efter jag slutade jobba,
det gick över min förvåning lugnt och fredligt till.

Det var egentligen en enda ynklig incident som hände.
Lilla klofinger alias fisungen greppade en herrgårdsost i farten och som två handbollsmålvakter kastade sig jag och A efter osten och hann precis plocka den av henne innan de små vassa tänderna bitit små märken genom plasten.
Vår blixtsnabba reaktion kommer från tidigare erfarenheter som slutat med ett ofrivilligt ostköp.

Jag undrar vad kassörskorna tänker när de slår in varorna, jag tror att de anar att vi föder upp apor av något slag.
Utan överdrift köper vi 5-6 kg bananer i veckan & flera kilo apelsiner och äpplen. Förutom alla andra grönsaker och frukter som följer med hem.

Min åsikt är att staten borde sänka skatten på frukt och grönt och höja skatten på godis, läsk och chips.

Nu ska jag se antikrundan och sen blir det Lemon Curd tillverkning för hela slanten.
I morgon ska jag nämligen bjuda ett par väninnor på afternoon thé.

Ha en fortsatt mysig kväll allihopa!



11 kommentarer:

mittiminvillervalla sa...

Kul med antikrunda från Skellefteå!
Och en del bekanta ansikten :o)

Det gäller att vara allert när man har såna små sockergryn som dina verkar det som :o)

Kan man få recept på din lemon
curd? *Smilar väldigt gulligt och bedjande här* och....*vimlar med ögona!* Hade själv tänkt mej en tjejkväll med thebuffé här framöver. Skulle liasom passa finfin me lite curd då ;o)

Har du gjort den fina kronan själv?
Jättesöt! :o)

Ha det fint i curdgrytan :o)

Kram Monika

Jes/Vita villa vila sa...

Såå mysigt med afternoon tea!!! Det gillar jag jättemycket :)

Attans, missade Antikrundan.

Önskar dig en toppenfin kväll! KRAM Jes

mittiminvillervalla sa...

Tack snälla!

Wow vilket tepartaj du ställer till med! Du måste ju fota och lägga ut här sen! :o)

En av "killarna" han med en gammal cykel är han som har fiskecampen i Jävre. Var inte han så var han då vääääldigt lik sig själv *hihihi*

Kramisar Monika

Anonym sa...

Jag håller verkligen med dig - billigare frukt och dyrare skräp det vore nåt det!!! (Pst jag älskar att läsa din blogg med alla härliga barnberättelser....)

Iglo sa...

Jag vill oxå gå på afternoon tea. Kommer du ha små söta gurksmörgåsar, laxsnittar, scones med grädde och sylt?
Gud, så hungrig jag blir. Det får bli lite rött te och en torr skorpa.
Nej,nej tyck inte synd om mig. Här snöar det åter igen. Ser snart inte vägskyltarna här.
Spara lite lemon curd till en frusen själ.

Änglahem sa...

Bra sagt Lea!!! Håller helt och fullt med dig om skattefrågan! SÄNK den på nyttiga saker och HÖJ den på skräpmat!! Ska vi ge oss in i politiken?!*hihi*
Eran lilla "fisunge" verkar hur härlig som helst!! Lätt för mig att säga som sitter LÅÅÅNGT borta*tihi*. Skulle gärna sett er där i affären....*fniss*.
Lemoncurd!!! ååhhhh vad gott! Vilken tid sa du att det mysiga thepartyt börjar??...hrmmm
Låter himla mysigt!

Kramar
Ulrika

Och tack själv för alla goa skratt och härlig inspiration!! Förresten kronan...har du gjort den själv? Jättefin!!!

Karin i Villa Grå sa...

Jag håller med dig helt om att skatten borde sänkas rejält på bra mat, som frukt (det bor apor i det här huset också, ha ha!) och höjas på skräp (som chips). Sett ur ett folkhälsoperspektiv borde det löna sig många gånger on.

Kram, Karin

Anonym sa...

Hej vännen!
Hoppas Antikrundan var bra!
Jag kan förstå att det kan vara på både gott och ont när din dotters hår växer så mycket. Hur långt har hon nu?
Utfodrings lektioner???
Vad otroligt friskt och sunt det låter att ni äter så mycket frukt och grönsaker.
Ha en skön helg!
Kram Bodil.

Anonym sa...

Vad trevligt med afternoon tea.
Serverar du kanske scones och curd elelr har du något annat smaskigt att bjuda på?
Ha en trevlig fredag.
Eva

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag gillar också Antikrundan! Mycket kul att titta på...
Det är kul att läsa om dina barn, jag ler varje gång jag gör det...
Afternoon te låter ju jättehärligt...får väl ta en kopp själv och låtsas att man är med!
Kram
Marie

Annie - Annalunda sa...

Mmmmm...afternoon tea...önskar jag vore med... :)

Kram Annie