tisdag 8 januari 2008

10 till sanningar....

Ha, ha jag skojade bara.

Men faktum är att när jag satt och funderade på de 7 första bara bubblade det fram galna minnen av tokiga pinsamheter, glada upptåg och mer eller mindre konstiga egenskaper man lagt sig till med.

En sanning är ju att jag är hästnörd, och jag bara måste berätta en episod från tiden
när jag gick på Strömsholm, och utbildade mig till ridinstruktör.


Jag och en klasskompis fick följa med "idolen" tillika läraren Jens Fredriksson
och en annan lärare i skolans lastbil med våra hästar på en liten tävling i närheten.
De skulle förstås hoppa högre klasser än vi och startade med andra ord senare på dagen.

Jag var ivrig att komma iväg och rädd för att vara ivägen så jag och kompisen lastade in hästen först på morgonen, sen hade de andra 7 hästar som lastades utanför min.


Väl framme på tävlingsplatsen undrar Jens vem som startade först:
-Eh, jag! pep jag.
De fick lasta ut 7 hästar på tre människor, på en trång parkeringsplats det var lite lätt kaos kan man säga.


OM man säger så var jag inte poppis!


Bilden är på hingsten D-Day av okänd fotograf.

I morgon blir det bilder på stor flickans nya rum på övervåningen som blev tapetserat idag!!!!!!!Snart är vi klara med vinden, JIPPIEEEEEE!

Ha det bra allihopa!

2 kommentarer:

jeps sa...

Borde inte dansen runt granen på torget en skyltsöndag vara med. Komplett med tjejer som går gågatan fram sjungandes se det snöar i armkrok.

Lea sa...

Har nog förträngd det...
påminn mig inte!!!! det finns ju en hel del på det där lagret pinsamheter.