söndag 13 januari 2008

Snö, skafferi och skidfärd.

-JAAAA, det har snöat......MYCKET!
Min första kommentar när jag drog upp rullgardinen i morse.
-NEEEEEEEEEEJ, hörs det dovt under täcket i sängen.
Vi är inte alltid helt överens när det gäller vilken snömängd som ska ner.
Det kan ju i och för sig bero på att det är A som skottar och inte jag.

Idag har jag i alla fall gjort ett försök (trots att jag känner mig risig),
att hitta alla kvarvarande julgrejor som jag hade glömt överallt,
och nu är det totalt julfritt i vårt hus. SKÖNT!
Här är min dekoration av hyllan utanpå skafferiet i köket. Hylla, skärbräda, kanna och glasburk från loppis och hängade ljuslyktor från Miljögården och House Doktor-lyktan är från Tistel.

I glasburken är det ekologisk lavendel som man förr kunde köpa på hälsokosten här i stan,
men det var nog bara jag som handlade det för nu har de slutat.

Här är det lite mer bilder på skafferiet ur andra vinklar.

Det har varit mycket skidåkning för stora tjejen idag, hon tycker att det är riktigt roligt med skidor som sitter fast på fötterna istället för metallbyglar som drar snett. Jag förstår henne.

Nu ska jag gå och läsa Olles skidfärd för den som vill lyssna, det vill säga stor flickan.


Ha en fortsatt bra söndag!



12 kommentarer:

mittiminvillervalla sa...

Gud vad du måste bo underbart vackert! Både ute och inne! Den gamla timringen är ju helt sagolik, vilken tur att ni kunde behålla den!

Känner så väl igen mej från mina flickors uppväxt men då var det Gunde som stod för inspirationen. Nu råder Kalla feber! Jag tycker det är bra. Barn behöver bra förebilder och hon är då verkligen en sån!

Jag fick söka ett tag men nu har jag hittat den där versen jag pratade om tidigare. Om märken av barn, du vet! Textade denna vers på fint papper och gjorde små fingeravtryck från barnen, satte i foton och ramade in. Gavs sedan bort som presenter till mormor o farmor mfl.

Det finns så många märken av händer små, på fönster, möbler, dörrar, ja allt du tänker på.

Men stopp ett tag och tänk hur tiden rinner fort och alla fina märken är borta som jag gjort.

Därför jag ett litet minne vill dej ge, så när du tänker tillbaka, ett leende kan ge!


Jag tycker versen är jättegullig och brukar tänka då och då på den när jag ser kladdiga små fingeravtryck på fönster och dörrar :o)

Ha det bäst!

Monika

Unknown sa...

Åååå vad jag blir aaaavis. Du har ju ett sånt skafferi som jag vill ha. Lyckost dig! Så jättefint och precis som jag vill ha.
Jag ska visa min sambo som inte riktigt förstår hur jag menar. Han har lite svårt att hinna med i alla turer. Jag sprudlar av idéer och han undrar om det aldrig tar slut. Näää aldrig!
Kram Vero

Anonym sa...

Hej på dig!
Visst är det ganska skönt när julsakerna är borta? DEt kanns så ljust och rent tycker jag.
Jag bara älskar ditt skafferi, ett sånt vill/måste jag också ha.

Kram
Pernilla

Anonym sa...

Fint arrangemang du gjort på skafferihyllan! I like! Javisst ville ju lillan ha riktiga Charlotta Kalla-skidor? Ni kanske har en blivande stjärna där. *s*

Psstt - jag har oxå bloggar snöbilder idag.

Färjtorp sa...

Du verkar ha ett sånt supermysigt skafferi, typ ett sånt man skulle vilja ha själv om man fick välja!!
Kannan som står på den lilla hyllan utanpå skafferiet var hur söt som helst, är lite förtjust i kannor vet du =)

Härligt med snö när det ändå är vinter tycker jag, men nu är det lämpligt!
Kram Johanna.

Änglahem sa...

Åh vad mycket snö ni har!!! Kan ni inte dela med er lite?!Jag längtar efter vår, men just nu tar jag hellre lite snö än detta eviga regn som vi har.

Fint skafferi du har!!

Kram Ulrika

Mitt hem är min borg sa...

Åhh, vad härligt med snö.. Vi hade vitt på backen i några dagar, som tur var hann vi en sväng till pulka backen.. Nu är det grönt igen.. =(
Så fint skafferi du har både utanpå och inuti.. Och hyllan med den underbara skärbrädan.. Jätte fint..
Kram Linda!!

Anonym sa...

Åhhhh,....så jätteavundsjuk är blir nu! Har alltid tycket det verkar så praktiskt och snyggt med ett gå-in-i-skafferi. Jag minns att min farmor som levde för jätte längesen hade ett hörn-gå-in-i skafferi. Dom jättefina hyllorna med hyllbårderna är dom inne i skafferiet? Underbara!! Skärbrädan...underbart fin den med.
Härligt fina utebilder och fin text!!!!

Anonym sa...

Så här känner JAG inför snö. På helgen: jättebra (Kalle skottar)
På vardagar: ÅÅÅHHHhhh (gissa vem som skottar då...) Men jag måste säga att barnen faktiskt är riktigt hjälpsamma nu när de skottar snö (de är ju större än dina förstås..).Vilka fina bilder du tar förresten - kameran verkar fungerar bra!

Sånt är Livet sa...

Tack för titten ,du är hjärtligt välkommen åter,tittat runt hos dej oxå vilket skafferi??!!! sånt som man kan gå in i ?! det skulle vara standard i alla hus bannemej.Gillar de små vita hyllorna på utsidan. /På återseende Lisbeth

Anonym sa...

Hej på dej!
Så då har vi samma snövy när vi tittar ut!
Här snöar det just nu!
Sitter och dricker min sista o'boy! Men min kära moder har skickat mer till mig...hi hi
Vad skönt att allergin har blivit bättre och att du håller på med inridning.
Jag håller inte på med hästar alls längre men en dag kanske...
Så du gillar dressyr....då vet du nog vem min bror är!
Säger namnat Jan Brink dig något? Jag hette Brink som ogift och min bror är en duktig dressyr ryttare. Har en syster som också håller på med dressyr.
Nåja, ha en riktigt bra tisdag!
kram Bodil.

Unknown sa...

Jag hittar min inspiration lite varstans, till stor del här på bloggen faktiskt.
Måste erkänna att jag tjuvkikar en del hos dig med *ler fånigt*

Tack för påminnelsen. Kvistlackade pärlsponten redan innan jag grundade och satte upp den för några år sedan.(Vis av tidigare misstag) Ett bra tips värt att följa.
Sedan blev det liksom inte så mycket mer. Vi prioriterade annat. Men nu är det till slut dax, jag har tröttnat på att titta på grundmålningen. :)

Det är så roligt att kika in hos dig. Det händer alltid något.
Ha det gott. Kram Vero