torsdag 24 januari 2008

Den här med tajming...















...är inte alltid helt enkelt.

Åtminstone tycker jag (och A) att min tajming har brustit en del den här senaste veckan.
Att exempelvis ställa in lilla bilen i mina föräldrars garage i går kväll för att tina av snön.
Det var ju JÄTTEBRA idé. Ända till i morse.
Jag vet inte om jag hade missat en eller ett par väderprognoser, men jag hann väl till brevlådan 60m bort, sen var den avtinade bilen ett minne blott.

Ni som följt min blogg vet att jag gnällt om mer snö.
Från och med idag säger jag bara:
Nog nu!

Jag gjorde en kraftansträngning efter jobbet med snöräven,
men jag vet inte om det syns ens en gång.
Eftersom det kändes mycket mer angeläget att ta bilder över eländet än att skotta,
så gjorde jag det istället efter ett tag.
Jag lovar att det absolut inte hade någonting med medfödd lathet att göra.
Nej, det var av ren hänsyn till mina medmänniskor i södra sverige som behöver se lite riktiga vinterbilder.
A är ej helt övertygad om att det var rätt prioritering.

Nu ska jag försöka göra en liten insats för hemmet, jag får övernattnings främmande i helgen. Min mycket goda vän som går under signaturen "Iglo" och hennes gulliga barn kommer äntligen hit.

OK, sonen på 16 år tycker nog inte om benämningen gullig.

Jag ändrar mig till cool eller häftig för hans del.

Ha det bra nu alla bloggisar out there, vi ses i morgon. Då ska jag visa bilder på lite gamla grejor som jag gillar.

Over and out.

16 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vet inte jag, men jag prioriterar likadant jag med, fast jag tom struntade i att ta bilder. Jag har hållit mig inne, sambon jobbar kväll och vi håller på att snöa in.
Men vad hände? Jo, världens gulligaste granne kom med sin snöslunga. Han är för rar. Du kanske vill låna honom ett tag?
Kram Vero

Unknown sa...

Oj... jag tror jag bidde nr 1100 hos dig...?

Du har knäckt den magiska 1000-besökare-siffran med 100. Grattis!

Annie - Annalunda sa...

Helt rätt prioritering Lea...och jag här i söder är förstås mycket tacksam!!! att få se lite snö...hade nästan glömt hur det ser ut...här bara regnar och blåser det... *suck*

Kram Annie

mittiminvillervalla sa...

Hej du :o)

Ja nog känner man sig insnöad alltid! Jag som hade sån sommarlängtan och så kommer det här. Jag vet att jag egentligen tycker det är mer än vackert med snön :o) Bara INTE idag!

Har tydligen inte lyckats fråga rätt person angående loppis. För ingen jag frågat vet något!

Du visar så fina bilder från ditt hem. Ser verkligen så hemtrevligt ut! Nog finns där fullt av söta goa änglar, även såna utan tofflor :o)

Så kul med helgbesök :o)
Härligt att riktigt få rå om vännerna och umgås ordenligt!

Hoppas ni får myyyyysigt :o)

Kramar Monika

Anonym sa...

Varför skotta? Man kan faktiskt trampa små söta gångar mellan huset och soptunnan, från huset till brevlådan, till bilen ochså vidare. Det finns så mycket roligare att göra än att skotta.

Jag inväntar våren i norrbottens inland, brukar komma i mitten på maj.
Mitt motto för dagen:
Att det är snö på gården, kan bero på att någon haft något roligare för sig.

Unknown sa...

Jag ska genast skicka honom åt ditt håll till... om han inte är och skottar hos någon annan, han brukar dra gatan ut ibland :D
Han är för go.

och TACK snälla du för världens bästa meducin. Jag ska koka mig en kopp tror jag, även om jag ingen rom har hemma. Får väl improvisera.
Kram V

Anonym sa...

Vilka "härliga" vinterbilder du visar, har själv precis lagt ut sådana oxå...
Kram på dig Pernilla

Änglahem sa...

TACK snälla Lea, du har helt rätt prioteringar!...snö?, vinter? uhh...alltså! 6 plusgrader, mulet, regn, lerigt, blött och en pinande vind!!! Vill du ha..? Nähä trodde väl inte det, men det var iaf värt ett försök....
Mycket fina snöbilder!! Jag tror aldrig jag har längtat efter snö som denna "vinter", slår vad om att den kommer till oss i mars! Bara för att dj....s riktigt mycket.
Jag tror att jag går ide istället!

Ha det gott i snön!
Kram
Ulrika

junhe sa...

härliga vinterbilder! hoppas snön ligger kvar så man hinner åka lite slalom iaf. önskar dig en trevlig helg/ kram junhe

Sånt är Livet sa...

Å vad härliga bilder .Jag kommer jag tycker det är skitkul å skotta snö!!! jag älskar -20 å massor av snö,ja jag vet .jag bor totalt på fel ställe,tagit sista kvällsrondan med hunden=regn i sidled som piskar,lerigt grått ..../Ha de Lisbeth

Unknown sa...

Men tack, vad gulligt av dig! *glad*

Idag är det Skellefteå och seriös shopping som gäller! Jag söker inget speciellt, lite kuriosa kanske och något att förgylla vardagen med.
Önskar dig en underbar dag!
Hojres, Vero

Anonym sa...

Japp, det är loppis i Norrfjärden, du är så välkomen in i för det är jag som jobbar i butiken.Vi får se om jag hinner in och fynda på loppisen
Syns imorgon
Pernilla

mittiminvillervalla sa...

Hahahahaha!

Hur gick det? Fick dom öppna en avdelning? ;o)

Höll halvt på att skratta mej fördärvad åt den där roliga kommentaren!

Om jag hade vetat det där med snöänglar hade jag kommit som ett skott och hjälp till jag med! :o)


Eftersom jag läser denna kommentar fredag morgon kan ju min dag inte bli annat än superduper! Att starta dagen med ett sånt gapflabb är det inte varje dag man gör! :o)

Himmel vad du är rolig!
*skrattar än*

Har just lärt mej ett ord på norska så....

Klem på dej!

Monika

Anonym sa...

shit vad snö ni har fått!!! Jag är inte avundsjuk (men förmodligen har vi lika mycket hemma...) Nu ska jag ut och shoppa - eller inte shoppa vi får se vad som händer. Vi ska på nån urstor loppis iaf.....

Brunkullan sa...

Haha..jag har just haft högläsning här på jobbet. Det var ditt IKEA inlägg:-D
Skrattar än!

Så fina saker du visar upp. Ska läsa lite mer nu!

Susanne

Mitt hem är min borg sa...

Åhh, vad härligt med lite snö.. Det ser ju så ljust och fint ut..

Ha det så bra i helgen
Kram Linda!!