lördag 19 januari 2008

Inflyttningsdarr och köksbilder...

Stora tjejen var så förväntansfull att händerna darrade när hon plockade ihop första lasset med leksaker som fick flytta upp i hennes nya fina rum.

All möda som är nedlagt på det där rummet var verkligen värt det, när man såg hennes glädje att få bli med eget rum.
Det är förstås ingen annan belysning ännu än en glödlampa i taket och inga element eller lysknappar är på plats ännu. Men det räckte gott med en trasmatta på golvet, hennes små söta möbler och lite "My little pony" prylar.

Idag har jag gjort sånt som inte syns...men JAG vet att jag har gjort det.
TOKSKURAT dörrarna på köksinredningen. Här är lite bilder på vårt kök, när diskänken inte är överhopad med allt möjligt tjafs. Som ni ser är jag utan tvättstuga och har alltså tvättmaskinen integrerad i diskbänken. Ibland blir jag galen och ibland tycker jag att det är perfekt.


När jag ändå höll på i köket gjorde jag om mitt lilla arrangemang som jag har haft på bänken ett tag. Den runda ljuslykan längst fram hittade jag på Kupan, glas och silver av Nuttajärvis glasbruk för 20 kronor. Det tyckte jag var ett bra köp.
A undrar lite då och då NÄR vi ska äta upp den där burken med chokladfondue.... jag tycker att den är så snygg som dekoration. Men snart kanske...

Nu ska jag gå och läsa en "Tottebok" för flickorna som de fick idag av våra vänner Maud och Britta som var här på besök.

Ha en fortsatt mysig dag i snöstormen!

10 kommentarer:

Änglahem sa...

Låter lite jobbigt med tvättmaskin i köket...men köket ser fint ut! Vill gärna se mer..! Härligt att övervåningen börjar bli färdig. Klart att lilltjejen tycker att det är mysigt till eget rum... nygjort och allt.

Ha en skön helg!
Kram
Ulrika

Anonym sa...

Åhh, det är så himla roligt att läsa om tjejerna!

Färjtorp sa...

Men åååh va gullig du är =) Blir jätteglad när jag läser det du skrivit om mig =) Super-TACK för utmärkelsen!!

Och sen vilket kök ni har byggt upp! Wow så flott!
När vi gjorde vårt kök valde vi mellan ert kakel och ett annat, men jag ångrar att vi inte tog samma som ni har, det är sååå fint!!
Kram Johanna.

Mitt hem är min borg sa...

Vad kul för din stora lilla tjej att få eget rum.. Tänk så skönt att ha ett rum man kan gå in på, å få lugn och ro ibland.. =)
Du har så fint kök.. Ser verkligen toppen fräsht ut..
Å tack för din gulliga kommentar.. =)

Kram Linda!!

Karin i Villa Grå sa...

Vilket snyggt kök du har! Tycker om de svängda handtagen på kyl och frys, det är läckert!

Ska scrolla vidare och se hur det ser ut i dina andra rum ;-)

Kram, Karin

Karin i Villa Grå sa...

Har kollat igenom alla dina inlägg nu och föll pladask för dina inneboende konstnärers mästerverk på väggen (eller var det garderoben?), ha ha ha!

Vill gärna länka till dig så att jag vet att jag hittar tillbaka hit igen, är det okej?

Kram!

Karin

Annie - Annalunda sa...

Hej och tack för att du hälsat på mig...jättefint kök! jag har länkat till dig så att jag är säker på att hitta tillbaka ;)

Kram Annie

Karin i Villa Grå sa...

Härligt, då kan du betrakta dig själv som länkad ;-)

Det jobbiga med trädgård är ju att det krävs arbete... Inte min starka sida. Men nu SKA vi genomföra de här planerna, det vore så ofattbart korkat att inte använda oss av "vår" trädgårdsmästares arbete. Hon har verkligen varit lyhörd för vad vi önskar oss och jag är så tacksam!

Ha en bra söndagskväll!

Kram, Karin

Unknown sa...

Nu är jag här igen och gluttar... Så fint det blir i jäntans rum :) Tror väl jag att hon är fylld av förvantan.
Smart lösning med tvättmaskin i köket och med en sån snygg sak skulle jag inte heller tveka en sekund. Annars är det ju det svåraste att lösa i gamla hus. Alla "nymodigheter" menar jag, som man inte vill vara utan..typ disk- och tvättmaskin, dusch etc. :)
Kram Vero

Anonym sa...

Hoppas ni har haft det mysigt i snöstormen.
Fint kök ni har!
Månnga amerikaner har tvättmaskin i köket!
Så maken körde 30 mil för en innebandymatch, ja, jag säger då det. Hur gick det? Kom det nåt folk?
Hoppas ni har haft en trevlig helg många kramar Bodil.