söndag 27 januari 2008

Vallsbergsröda kinder och trötta små ben...

Helgen har vi tillbringat på ortens skidbacke Vallsberget.
Det blev runt fyra timmar både lördag och söndag, så det har helt klart gett lite rosor på kind och benvärk hos småttingarna.

Vädret har varit strålande sol, men dagarna har börjat runt -17 och blivit efterhand något varmare runt -10.
Ungarna har varit överlyckliga och stora tjejen har tappert tränat på längdåkning i de fina skidspåren brevid slalombacken.



















Den lilla räkan har sprungit omkring, åkt pulka, burit snö och gärna åkt baktill på skidorna på kompisens barn.

Efter förra helgens bravader på IKEA, hade jag den här helgen varit förutseende och tagit på henne en illrosa reflexväst samt skrivit mitt mobilnummer stort på ryggen på henne.

Inte OM hon skulle rymma utan NÄR.

I helgen blev det dock inga rymningsförsök... hon trivdes som fisken i vattnet,
massor av folk att titta på,
flera vuxna och barn som hade koll hela tiden.

Framförallt vill hon gärna hålla sig i närheten av den stora idolen M ("Iglos" tonåriga son), eller åtminstone kolla vad han sysslar med.



Den här veckan ska jag ta nya inredningstag i stortjejens rum, och hoppas på att vi får någon elektriker som kan installera det sista uttagen och koppla in strömmen.

Här är en bild på det "sängbord" jag hittade i mina föräldrars gömmor.
Det är väl egentligen ett telefonbord som min "special" mormor hade, men det passar bra som sängbord så det blir det tillsvidare.
De runda mattorna är ett av få IKEAinköp som blev som jag hade tänkt mig.
Nu ska jag slänga mig en stund på soffan och bara slöa - härligt va´?



9 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt sängbord! Blir du less på det vet du var det finns någon som kan tänka sig att adoptera det. *s*

Änglahem sa...

Låter verkligen som en härlig helg!
Vad förutseende du var med lillstumpan denna helg, men vad skönt att hon höll sig där hon skulle!

Jättefint med telefonbordet som nattdukdsbord, så fint det är!!

Ha en bra start på veckan!
Kramar
Ulrika

Färjtorp sa...

Vilken skön helg, uteliv är härligt det! Fast nog har det varit lite kallt ändå.
Så läckert "sängbordet" var. Gillar den gröna färgen =)
Ha det.
Kram Johanna.

Annie - Annalunda sa...

Låter som en härlig helg...undrar hur långt vi hade behövt åka för att hitta en enda liten snöflinga... ? Här ingen snö men idag iallafall sol en stund...men efter denna vinter är man ju mer eller mindra ljusskygg... jätteroligt nattbordsoffa... roliga lösningar och udda saker är det som gör ett hem personligt... och vad härligt att den är grön och inte vit.... :)

Kram Annie

Hanna sa...

det va sängbord det minsann...hel häftigt...så himla snyggt.
Ha de gott
kram

Iglo sa...

Nu så är det gjort! Jag har skaffat mig en blogg!
Jag är väldigt stolt, imorgon ska jag ta foton.

Anonym sa...

Jag säger bara KANONSNYGGT säng bord.
Så helgen gick bra, inga bortsprugna barn? det var nog den rosa västen som gjorde det!

Ha det gott, det ska jag ha för jag är ledig i dag....

Pernilla

mittiminvillervalla sa...

Vilken härlig helg ni haft!
Smart med telefonnr på västen :o)
Ska jag tipsa "dotra" om!

En till smart grej är ju ditt "sängbord"! Stolen är ju bra för att lägga ifrån sig kläder eller prydnadskuddar och sånt :o)

Växtriket är underbart. Men vänta än ett tag innan du åker dit. Snart har dom byggt en hel egen avdelning för trädgård och sommar där jullandet brukar hålla till.

Häv ö najs däj :o)

Kramisar Monika

Unknown sa...

Jättefint sängbord. Verkligen personligt. Me like! Jag gillar lite annorlunda lösningar.

Kul grej att skriva sitt mobilnummer på västen :) Då är det ingen risk man tappar bort de små. Alltid finns den någon vänlig själ som kan ringa och fråga var mamma tagit vägen om någon liten traskat iväg på egen hand.

Ha det gott.
Kram Vero