torsdag 3 januari 2008

Vintervit picknick med "Skutt-Ann"



Vår lilla kanin "Skutt-Ann" bor troligtvis i "bur-kanin" paradiset.
Har man inga andra djur hemma får man skämma bort kaninen.
Hon har en jättestor bur på ca 10 kvm, med jordkula uppbyggd med torvblock och hundkoja i anslutning till buren, full med halm.
Grenar och god kaninmat, daglig dos av äpplen och sallad, som den gourmet hon är föredrar hon "Medelhavsmix" före vanlig isbergssallad.
Med andra ord:
Det lider ingen nöd på Skutt-Ann

Skutt-Ann tillbringar större delen av dagen uppe på din kulle spanande på ekorrarna och skatorna. Så fort flickorna är ute är hon som klistrad vid stängslet och vill att de ska komma in eller bara snacka.

Idag när vi var ute hade vi "kaninpicknick".
Det innebär att kaninen får torkade bananer,
medan vi får varm choklad och smörgås till mellis på ett fårskinn brevid kaninburen.
Lite småkallt och halvmörkt men det är himla mysigt i alla fall, för både oss och kaninen.

Lägger in bilder på kanin mm senare.
Hoppas att ni andra har det bra och snart är det helg igen!

Tjing!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Sååå mysigt ni har haft det idag picknick med Skutt-Ann världens sötaste kanin.
Och du, vilken jättefin bild av Tulpanerna, snart får vi så frön, Underbart !
Kramar
Åsa

Anonym sa...

Skutt-ann.... *haha* Ni är för roliga ni!

Åsa sa...

Det gäller att ta alla tillfällen till picknick. Och varm choklad är väl ungefär det godaste som finns.

Handplockat sa...

ler
det var ju när jag såg din burk
jag kompå att visa mina
det kan hända att det finns en till plåt ovalburk på "lyckan"

http://lyckanshop.blogspot.com/

jag kan kolla det om du vill =)

kramen

Handplockat sa...

glömde säga vi har ju två kanin herrar vi med, men de flyttar till barnens jordbrukande farfar och farmor över vintern

Er verkar ha det toppen

Handplockat sa...

fniss
här kommer så tredje inlägget i kväll.....

japp Loppisen är den 29 januari
Men loppisen är inte där "lyckan är" men jag kan kolla om min kompis kan öppna där då...
de ligger på gångavstånd mellan båda ställena

vi hinner ju höras om det närmare i så fall

tjingeling

Anonym sa...

Nämen kolla, du finns ute på nätet!
Du måste ju komma ut och kolla på mina fina hästar någon gång. Två nya sen vi sågs senast. Din blogg kommer ha ögonen på sig :)

http://www.pixbox.se/usr_show_id38406_page0_order1.html

Anonym sa...

Äsch!fel adress
http://juvelen.pixbox.se

junhe sa...

det där lät verkligen mysigt =) och er kanin verkar ha kommit till "paradiset"...den enda som spanade på min kanin när jag var liten (förutom jag förstås) var en elak hök=(. önskar dig en trevlig helg/ kram junhe

Anonym sa...

Hej!
Hittade din blogg när jag var på rundvandring :-)
Jag tror Skutt-Ann bor i paradiset hos er.
Ha en fortsatt trevlig dag.
Titta gärna in hos mig.
http://www.citrusmoon.webblogg.se
Mvh Annica

Annie - Annalunda sa...

Ville bara säga hej och återgälda ditt besök hos mig. Åh vilket paradis Skutt-Ann har! Det skulle vara något för vår lille Nemo. Jag återkommer gärna till dig!
Kram Annie

Annas resa sa...

Mår kaniner bra av att vara ute hela vintern? Om du har det, som är djurvän, borde det väl vara helt ok, antar jag.
Jag vill så gärna att mina barn ska få ett djur att ta hand om, men det går ju inte när vi är allergiska här hemma. Kanske en kanin eller två ute? Är de flockdjur? Tacksam för svar!!!! :)

(P.S går det bra att få länka till dig?)