tisdag 22 januari 2008

Återhämtad

Nu har jag återhämtat mig efter Ikea resan, efter en och en halv dag i lugn och ro på jobbet.
Efter några år hemma med barnen finns det små saker i vardagen på jobbet som man uppskattar.


Till exempel är det väldigt sällan (för att inte tala om aldrig) någon som knackar på toadörren
och skriker:
-Jag måste! Annars kissar jag på golvet.


En annan sak som är annorlunda är lunchen.
Normalt sett hemma ska båda ha vatten till maten.
Regeln är sån att när den ena fått sitt glas har den andra antigen hunnit spilla ut det eller hällt ut vattnet i maten (junioren).

Än så länge har jag inte behövt hämta
vatten - torkpapper- nytt vatten till någon i lunchrummet just som man ska börja äta.
Det är inte heller någon som drygar ut lunchen på samma uppfinningsrikedoma sätt som mitt lilla barn gör.

Det finns förstås en hel massa andra bra saker med att jobba, men det där var två av de riktigt STORA skillnaderna.

A stackarn som kämpade med sängen igår hela dagen, har ett nytt tidsödande projekt idag. Stolparna till kaninburen hade inte pallat trycket för all snö som samlats på taket de senaste dagarna. Så de lutade kraftfullt i morse, som tur var hade inte lilla Skutt-Ann smitit. Hon älskar Medelhavsmix för mycket för att göra något så dumt.

Nä det här går inte, nu ska jag göra någon nytta!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men du - det ska väl finnas fördelar med att jobba oxå* fnissar* Och tänk vad mycket mer man KAN uppskatta sitt jobb. :D

Anonym sa...

Visst är det kul att jobba! Jag har just haft min första kemilektion på väldigt länge. Kommer inte ihåg att karboxylsyror var så roliga. Jag kunde ha hållit på i timmar, drog bara över lektionen med 5 min. De är så söta mina elever. De satt och skruvade på sig men sa ingenting. Förmodligen för att de inte fick en syl i vädret, men ändå.

Anonym sa...

haha det paminner mycket om mina luncher har i Amerika haha