onsdag 9 januari 2008

Tapeter och andra väggdekorationer

Tapetseringen av storflickans rum gick med blandad framgång.
Enkelt att tapetsera var den tydligen, ingen mönsterpassning, neutral (kanske tråkig!?) färg,
sen ringde A på jobbet och berättade att han måste in till stan och köpa en rulle till. Det saknades 1 1/2 våd.

Jag fattade ingenting?

Jag som räknat ut att de där rullarna skulle räcka både till tjejens rum och långsidorna på "mellanrummet".
Den var förstås beställningsvara så det tar fyra dagar till innan vi blir helt färdiga.

Ska ha den här fondväggen från Sandersson i "mellanrummet", det är synd att inte fåglarna syns på bilden det är de som gör hela tapeten tycker jag.Här har ni ett litet smakprov i alla fall på hur det kommer att se ut.
A tyckte att det var spånskivefärg, jag tyckte att det blir bra tillsammans med alla färgglada leksaker.






Sen var det ju det här med andra väggdekorationer. JAG BLIR GALEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag hade stora tjejen gjort konstverk på garderoben brevid hennes skrivbord, det som ser ut som snorkusar är glittterlim. För att få till de tunna strecken med kulspets runt gubbarna hade hon tagit lillasyster till hjälp, eller lillasyster valde att hjälpa till.

I och för sig var garderoben omålad, men det var inte första gången och hon har sitt skrivbord precis brevid. Hon VET att det är förbjudet att rita på väggarna och ÄNDÅ!

Ikväll målar A garderob när jag är och har hoppträning i ridhuset.

Ha en trevlig kväll!

/Lea

6 kommentarer:

Anonym sa...

*fnissar* Så du tänker inte ha kvar konstverket av tjejerna på garderoben? ;)

Anonym sa...

Ja du vad säger man....
Barn är söta när man sover.

Vi får hoppas att inte NÅGON av dom ritar på det ny tapetserade.
Snygg tapet den där från Sanderson.

Kram på dig
Pernilla

Färjtorp sa...

Tänk att det är så roligt att måla på väggarna!! Eller varför inte riva tapeten som våran dam har gjort i sitt rum gång på gång...gggrrr!

Snyggt kommer det då att bli i hennes rum ser det ut som. Och din fondtapet såg spännande ut =)
Ha det!
/Johanna

Elinor sa...

Min Ella rev sin tapet en gång men eftersom hon nog förstod att man inte ska göra så satte hon ett bamseplåster på revan. Barn är koola!!

Unknown sa...

Jättefiint konstverk! Kommer säkert att inbringa en mindre förmögenhet... när hon blir känd. En liten, men dock en tröst, är att det går över. Min Carro har målat många fina konstverk på dörrar, väggar och till och med på sin kusin (oxå en gransflicka *ler*) i ansiktet, med svart tuschpenna. Hennes mamma var INTE glad när hon hämtade sin tös hos oss.
Kram Vero

Philura sa...

Så vacker!!! Tänk vad jag har skattat mig lycklig många gånger över att vi ännu inte tapetserat i hallen på övervåningen, har blivit några konstverk där. Trodde efter tre barn att nr fyra hade lika gener som sina systrar som faktiskt aldrig ritat på väggar...men icke...hon är väldigt aktiv med pennor. Ska finnas en dyr färg som det inte gör något att rita på, det är bara att torka bort om det blir konstverk, kanske något att investera i?