tisdag 22 januari 2008

Fynd och annat...

Idag har jag fyndat ett sängbord till storflickan, ibland kan man fynda på Återvinningen.
Jag betalade hela 30 kronor.
Det behövs bara ett nytt lager vit färg och en ny fräsig knopp så är saken biff.
Åkte till Tistel och lämnade tillbaka lampan som var alldeles för hög för mitt vardagsrumsfönster.
Som tur är får de in nya lampor om några veckor så jag ska hålla ut.
På Tistel hittade jag en väggklocka som jag satt upp i min lilla blogg & pysselhörna så ska det bli roligare att passa tiden.

Det kommer att ta några dagar innan jag får till några hyfsade bilder på nya rummet. Tog några på vårt sovrum istället.

På sängbordet står en lampa som har har hängt med sen mitt flickrum hemma. Jag har alltid varit intresserad av auktioner och gamla saker, det är något jag och min lillasyster fått med oss från våra föräldrar som är riktiga antik och auktionsrävar.


Gosekompisarna ligger på storflickans säng i vårt sovrum. Den ska stå kvar och lilla syster la sig redan första dagen i den och visade demonstrativt att: Nu var den här sängen hennes, eller?

Här är ett av förra sommaren loppisfynd som huserar på en hylla i sovrummet.
En madonna för 20 kr - snacka fynd!!
Kanske inte så där gammal och patinerad som man hade önskat men kan inte inte få allt.

Den lilla koppen är så himla söt tycker jag. "För snälla barn" står det på den, det tycker jag är kul, finns det koppar för dumma barn ?

Mina snälla barn får i alla fall doften av lavendeln som jag har i den
och som ni ser har jag även ett ametistkluster.
Lavendel är lugnande förutom att det luktar gott och
ametister skyddar mot mardrömmar, huvudvärk och sömnproblem, så nu vet ni det.
En bra kombination i ett sovrum.

Nu ska jag göra nåt trist som att stryka tvätt. Barnen sover -jippie!

Ha det bra !

10 kommentarer:

Änglahem sa...

Vad du spottar ut dig inlägg...*hihi* jag bara tackar och sucktar över allt fint du visar!
Klockan på väggen vid din pysselhörna ser ut att vara jättefin!
Ametistkluster...var det så? Var får man tag i sånt? Här har du en med enorma sömnproblem, är beredd att försöka allt.
Madonnan är jättesöt!!!inget snack om saken.
Jaa då sitter jag här och väntar på ditt nästa inlägg...*tihi*

Stryk lugnt!

Kramar
Ulrika

Flingan sa...

Ramlade in på din blogg och ville bara säga ; Hej!
Vad mysigt-hemtrevligt hem du har!
Och vilken fin klocka du köpt... Har velat åka till Tistel länge nu men inte kommit mig för... Jag får nog ta mig en tur dit.
Mysig blogg!
Hoppas det går bra att jag länkat?

Annie - Annalunda sa...

Härligt att göra fynd! Men sängäventyret lät rätt häftigt...:)

Kram Annie

Anonym sa...

Ametistkluster behöver jag med till mitt sovrum!

Mitt hem är min borg sa...

Åh, vad härligt att fynda.. Klockan e verkligen fin.. Letar efter en liknande till vårt kök..

Ha en skön kväll..
Kram Linda!!

Tack för tipset om olivträdet.. =)

Unknown sa...

hihi... du får vara nyfiken ett tag till, kanske kommer du på vem.
Du ser, du är buggad på jobbet *skratt*

Vilken fantastisk klocka du fyndat! Du vet vem du kan höra av dig till OM du skulle tröttna på den.
Ska krypa till kojs, det har varit en låååång dag. Vi höres :)
Kram Vero

Anonym sa...

Hej på dej!
Så himla mycket fint du visar. Klockan är jättefin.
Nej, men vad kul att du gjort så med tvättklämmor, smart och inte knasigt eller knasigt men smart eller visst är det smart att vara knasig ;-)
Kram Bodil.

Karin i Villa Grå sa...

Vilken UNDERBAR väggklocka! Ett riktigt kap!

Tänk att man kan bli så förälskad i saker... I föremål! Jag blev galet kär i din klocka direkt när jag trillade in på din blogg alldeles nyss :-)

Kram, Karin

Unknown sa...

Jaaaa.... jag tror inte ni jobbar tillsammans dagligen iaf... men jag vet ju inte, eftersom jag inte har stenkoll på vem du är heller *S*

Jag såg förresten dina jättefina sängkläder i rödrutigt. Guuud så mysigt! Jag är helt såld på rödrutigt och grönrutigt helt plötsligt. Undra vad det beror på...
Ha det bäst! Du får höra av dig om du vill ha en ledtråd...Kram vero

Unknown sa...

Grattis! Vad duktig du är :)
Misstänkte nästan att du känner P bätttre. Hon pratade om dig när hon var här sist. Hon hade sett dina inlägg hos mig.
Det är allt bra en liten värld vi lever i.

Har du lokaliserat dotra än då?
Hon är ju oxå en hästtös.
Ha en underbar dag. Vero