torsdag 3 januari 2008

Årets stressigaste dag...


...men det har ju i och för sig inte gått så många dagar ännu.

Dumpade barnen hos mormor/morfar (de är världens bästa på att ställa upp och passa när vi behöver hjälp). Morfar fyllde år idag men stortjejen tyckte det var märkligt att man kunde fylla år på julen. ?? Så hon hade gjort julklappar av rullade blad till alla....knasunge!

Mitt ärende på stan var tandläkaren, HUHH.
Dock bara undersökning men man tror ju att det ska vara fel överallt. Fast det var hur ohåligt som helst.
Kära nån vilken usel svenska hoppas inte min jobbarkompis Elinor läser det här :-).
Köpte present och blommor till kära far och nya knoppar till skrivbordet på Indiska.
De hade förstås slutat med knoppar, men snälla kassörskan hittade en låda på lagret och VIPS fanns de där.
Halva priset och allt, nästan gratis alltså.

Resten av dagen gick åt till allehanda ärenden, fix och trix inför middagen med klanen.
Direkt efter tårtätning rusade jag iväg för att träffa två väninnor.
Det blev tyvärr en kort visit i L:s hemtrevliga och fantasirika hem, men nästa gång då blir det mer tid för surr och svammel.

Idag blir det bara en bild på en favoritsak.
En stor madonna från Tistel, jag tror att det är Villa Collection.
Hon står uppe på en platå i trappen och vakar över de som går i den.
Bilden blev riktigt usel ser jag men jag får ta bättre bilder i morgon. Nu är det mitt i natten.


Godnatt!




3 kommentarer:

Anonym sa...

Well, det var värt ett försök iaf..... *s* Men det blir barnavnorrland som gäller typ nu och framöver iaf. :) Jag får trixa med html-kod tills jag är nöjd helt enkelt.

Anonym sa...

Så trist... då det ska vara så jättetrevligt....med kalas och allt!
Jag menar att tiden är för kort. Men du hann ju med allt i alla fall! Tack för ditt korta men intensiva besök.
Så härligt med tulpanerna,- snart våras det.

Elinor sa...

Jag tycker att ohåligt är ett superbra och fint ord! :)