tisdag 15 januari 2008

Så skönt det är med en "hemmaman"

Som jag sagt tidigare ska jag jobba en termin och A ska vara hemma med flickorna.

Just nu känns det som en väldigt bra erfarenhet för oss båda, faktum är att det är helt underbart.

Förutom att jag är mycket mindre trött på kvällarna så hinner han göra mycket småsnickerier och målning under dagarna som vi ligger efter med.
Det finns lister som saknas lite här och var, tapetbitar som saknas ovanför fönster som har blivit utbytta osv.
Skulle jag utvärdera det här efter en vecka hade det fått toppbetyg, men jag ska vänta med att dra några större slutsatser.

Det är då himla skönt att han nu förstår hur ÖVERALLT vår lilla flicka kan vara,
men hon tycker om att vara med och snickra tydligen för det verkar fungera.

Vad är det för fel på vädret egentligen -15 ena dagen +3 den andra?
Jag som ville ha kvar den där mysiga snön som låg så vackert på träden, men inte det inte.

Här är tjejernas lekstuga som världens snällaste mormor och morfar gav stortjejen i fördelsedagspresent ett år och som världens snällaste ex.(!) svärfar byggde upp.
Det ska bli spännande att se om tujorna överlever och blir stora. De blir två år till sommaren.
Ljuslyktorna är från House Doctor och köpta på Tistel.
En annan gång ska jag fota på insidan av lekstugan som är ett väldigt populärt tillhåll både sommar och vinter.
Nu ska jag sova. Godnatt!







12 kommentarer:

Färjtorp sa...

Godmorgon! Så härligt det låter med en "hemmaman" fniss!
Det verkar även som att ni har en likadan sjövild liten sak som hinner överallt!!! Jag ska säga dig att vissa dagar håller jag på att bli tokig & sliter mitt hår =) Man fattar inte hur en 1,5 åring kan hinna överallt samtidigt! Dessutom så minns då inte jag att nr 1 var såhär vild.
Ha en fin dag.
kram Johanna.

Anonym sa...

Här regnar det idag och inte lite heller.... Jag avskyr att all snö vräker ner för att sedan bara bli till tö och slask och ..... Det är en himla tur att jag köpte de där gummistövlarna, gissa om de blir välanvända!

mittiminvillervalla sa...

Visst var det synd att snön inte fick ligga kvar. Det är ju så vackert med det där vita frostiga!

Gullig lekstuga! Våra barns lekstuga är numera en boda för diverse skräp! För nog är de det som hamnar där om man ska vara ärlig! Det ligger där och samlas sen åker det på tippen när det "mognat" nog länge! Huga, måste nog skärpa mej!

Tur att jag bor en god bit från den där affären Tistel! Annars skulle jag nog vara stammis där! :o) Dom har ju så mycket fint!

Ha en fin dag!

Monika

Anonym sa...

Haha, har jag satt lite griller i ditt huvud? det är ju så kul att göra o och förvandla saker med lite färg.
Du är så välkommen i till Tistel när du är ledig, jag tror lampan är kvar, så det är nog meningen att du ska ha den.

Vi syns på fredag Pernilla

Anonym sa...

Hej! Tänkte bara lämna ett avtryck efter mitt första besök. Vad kul med en pitbo. (Det verkar vara många i pite som bloggar eller så stöter jag bara på er...) Jag vet nästan ingen i Luleå förutom jag...Jo någon men inte många.
Kommer tillbaka!

Änglahem sa...

Vad mysigt det ser ut med all snön!
Håller den på att töa bort sa du? världen är helt ur led alltså. Det är ju det som varit så mysigt att vi haft 4 årstider, vete sjutton vad det ska kallas nu....!

Hemmaman!....låter inte så dumt, men det hade aldrig min make gått med på. Men han är duktig när han är hemma.

Kramar
Ulrika

Unknown sa...

Det är otroligt vilken genomslagskraft tv ändå har. Fast jag säger som du, tänk alla som blir blåsta, stackars dem. Nej, det bolaget vill jag inte rekommendera alls!

Så ljuvligt att ha en hemmaman. Härligt när man kan dela på föräldraledigheten så. Måste vara perfekt när barnen är små.
Min sambo är hemma två dagar i veckan. Fast vi inga småbarn har är det lyx.
Önskar dig en härlig fredag!
Kram Vero

mittiminvillervalla sa...

Hello Lea! :o)

Du har en utmärkelse hos mej!

kram Monika

Unknown sa...

Hej tjejen. Du har fått en hos mig med!
Kram Vero

Hanna sa...

Härligt med en hemmaman....själv önskar jag att jag vore hemmafru ibland =) Vore härligt =)
Vad mysigt ni bor. Och vilket mysigt litet skafferi.
Ha de gott

Anonym sa...

Din tur att ta emot en liten utmaning - eller snarare en utmärkelse. *s* det jag inte skrev på min sida är att man förmodas skicka den vidare...

Jes/Vita villa vila sa...

Tack för kommentaren inne hos mig - blir såå glad!

Oj vilken söt lekstuga, den ser jag gärna mer av inuti :)

Ta hand om hemmamannen & kidsen nu och ha en trevlig helg! KRAM /Jes