lördag 26 januari 2008

Gamla grejer och nya pinaler

Vid något tidsoptimistiskt ögonblick lovade jag att idag visa ett inlägg med "gamla grejor som jag tycker om".

Nu är det ju så att jag alltid har svårt att bestämma mig för vad som ska visas.
Ett tag hade jag en plan på att blogga ut en gammal utpressningsbild på min vän "Jeps" i syntfrisyr.
Hon är helt klart en gammal grej jag tycker om.
Men allmänintresset för just den bilden eller en suddig bild på mina gamla sköna kandartyglar (som just nu bara samlar damm) ligger troligtvis inte på topp.

Därför blir det ett par bilder på lite andra favoriter.
Först en bricka i serien "Picknick" av Marianne Westman. Hon har för övrigt gjort en massa fräsiga saker som jag tycker om. Den här och en annan bricka i "Picknick" brukar jag använda till tapas och ostar.
Kom ihåg att använda ert favoritporslin så att de inte bara behöver samla damm.
Sen har vi en bild på ett porslinshus i serien "Vår lilla stad" av Anita Nylund. Hon har också gjort en massa roliga burkar som jag samlat på mig. De heter så skojiga saker, "Frits friska fisk" och "Grönkvists gröna gurkor".

























Jag var in som hastigast på Bryggmans trädgård i veckan och hittade en liten metall kruka som passade mina hjärtan på tråd alldeles utmärkt.


I morgon ska jag tillbringa dagen på Vallsberget och heja på när "Iglos" barn åker DM i slalom (tror jag att det är).

Ha en mysig lördag !

10 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att du blivit vän med datorn,jag kommer ihåg hur anti du var för ngra år sedan.Det är tur att det blev ändring på den fronten för oss besökare det är så nice att titta in hos dig. Hälsa A E och M.

Kram Faster GB

jeps sa...

Tycker inte om att bli kallad gammal sak!:(

Vardagslycka sa...

Åh, tack för dina rara ord inne hos mig! Jag blir alldeles rörd! Vore kul om du ger dig tillkänna nästa gång du är i Strömsholm. Vilken fin sida du har. Hit kommer jag gärna tillbaka. Men jisses vad mycket snö ni har! Här har det knappt varit vitt på marken än. Och jag lovar att hälsa från dig!
Kram, Carina

Annie - Annalunda sa...

Snälla Lea skicka lite snö och kyla...jag håller på att krevera av allt regn och blåst... Fina grejor du visar!!! Var rädd om dem! ...allt behöver ju inte vara vitt! Vi behöver lite färg och roliga saker också!

Kram Annie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ roligt att du tyckte om mina hjärtan! Eftersom du var först med att tinga ett madrass-hjärta så har jag vikt det åt dej...
Om du mailar mig på atelje_blommelund@hotmail.com, så jag får veta var du bor osv...
Kram
Marie

Änglahem sa...

Jag känner mig som barn igen...när jag ser dina fina saker! Sådana hade farmor när jag var liten och även mamma en del. Men gillade man det då och finns det kvar idag..? NÄ...man hade ju inte vett på att ta tillvara sådana små pärlor när man var yngre. Synd...!

Sov Gott
Kram
Ulrika

mittiminvillervalla sa...

Åh, vilka fina!

Bryggmans! Here I come! Ett ställe jag hela tiden glömmer bort! ;o)

*blinkar oskyldig med ögonen*

Fattar inte varför, kan det bero på att jag mer eller mindre rev ut halva stället när jag var dit en gång för några år sedan!

Jag gjorde en strike helt enkelt!

Du tog väl med en pulka och åkte ikapp med ungarna?! Hihihi!

Kram Monika

Anonym sa...

Den var ju jätte fin den där lilla krukan, får nog ta en tur till "konkurrenten":-

Kram
Pernilla

Malin - I min trädgård sa...

Ska kika vidare i din blogg lite senare. Jag länkar till dig, hoppas det är okej!

Unknown sa...

Hallå där tjejen :)
Hoppas ni haft en skön helg och att ni inte frusit bort helt.

Jag skulle lagt ut mina fynd här i fredags, men jag har varit fullt upptagen med att repa revy hela helgen och har därför inte hunnit.

Jag handlade helt underbara linnetyger som såsmåningom ska bli hissgardiner till vardagsrummet och kuddar till sängen i sovrummet.
Få se om jag får till några fina bilder. Jag är tyg-galen med, förutom alla andra laster jag har. Tittade igen på dina fina saker du visar hos dig. Jättemysiga!

Ha det great! Kram Vero