måndag 7 januari 2008

Så skönt det är att ha rätt ibland...

Den utlovade uppdateringen när det gäller skåpet i köket kommer i och för sig en dag senare än beräknat, men här kommer den.........jag hade rätt!!!!
Den fick plats, hur skönt är det inte att ha rätt ibland?
Många hade kanske målat den vit men jag vill inte alltid följa i alla andras fotspår så den fick behålla sin ursprungliga skick.
Den här gången har jag faktiskt kommit ihåg det där med före och efter.


A tycker att det var bättre med den glesa avlastningsbänken, och jag älskar allt utrymme som är i skåpet. (Jag kan dessutom gömma den fula boxern.)
Nåja, tillsvidare får den stå där, han vänjer sig väl.

Angående första dagen på jobbet så var det ju förstås jättetrevligt när man väl kommit dit.
Men man är helt klart slut i planeten efter första dagen.

Sen var det ju det här med utmaningar från både Pernilla http://husetmittibyn.blogspot.com/ och Handplockat
Reglerna är:
-Berätta sju sanningar om dig själv!
- Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg
- Lämna ett meddelande till de du utmanat

7 sanningar om mig....
1. Älskar pennor, japp dagens sanning nummer 1. Har hur mycket pennor som helst,
men just nu är min favvo "Artlines Calligraphy Pen 2.0"
,finns att köpa på Duvan här i stan.

2. Älskar kollegieblock, inte med blanka blad, utan matta vita. (Ja, jag är lite sjuk!)

3. För att kunna utföra den tredje sanningen måste jag ha de första två.
Jag skriver listor - för ALLT ! Say no more!

4. Hade skräck för att tala inför grupp när jag gick på gymnasiet, är nu gymnasielärare.
Tänk så det kan gå.

5. Har sjungit karaoke på en Finlandsbåt, absolut nykter - alla andra var ju fulla!

6. Har kört iväg Josef Zackrisson från en backstage på PDOL när jag jobbade där,
trodde han var någon nyfiken tonåring som hade smitit in.
Pinsamt!

7. Jobbar dagligen med min prestationsångest som jag har över det mesta,
tycker för det mesta att jag kunde ha presterat bättre.


Jag väljer att utmana fem (!) stycken: (kunde inte komma på fler som inte redan fått utmaningen)








Mitt meddelande:
Förlåt era stackare som jag skickade till men det är ju frivilligt vet ni...
Ha en trevlig kväll mina vänner!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev bättre med skåpet tycker jag! (Svarar på utmaningen imorgon) Sov så gott!

Färjtorp sa...

Jamen det blev ju kanon med skåpet där under hyllan!!

Det hade varit jätteskoj om vi kunde träffas med flickorna. Det får vi helt enkelt ta oss tid till =)
Ha en bra jobbarvecka!
Kram Johanna.

mittiminvillervalla sa...

Vilka roliga saker att veta om dej. Kul det här, man får ju veta lite mer om personerna man besöker.
Tack för utmaningen i alla fall. Länkar till Er båda!

Skåpet blev KANON! Snyggt!

Ha det bra!

kram Monika

Anonym sa...

Superfint skåp men utmaningen... Jag vet inte... Vi får se.. :) Kul att du är tillbaka på jobbet!

Unknown sa...

Jättefint med skåpet tycker jag också. Absolut! Hoppas du hade en bra första dag på jobbet med :) Ha det gott. / Vero

Unknown sa...

Nja modig vet jag inte, men det är så kul. Jag gillar att sjunga bara. Min yngsta dotter brukar hänga på. Men hon har så mycket på skolan och jobbar extra hos en bonde alla helger och lov så vi får se om hon har tid i år.

Jag gillar pennor jag med! Är en riktig kontorsråtta egentligen. Älskar papper och pennor.

Unknown sa...

Jo, jag tänkte nästan att du jobbade där, men jag vågade inte fråga. Hon går djur 2. Carro :)

Anonym sa...

Hej!
Vad kul att du tittade in hos mig.
Prestationsångest har en annan också, inte kul!
Nu ska jag titta runt i din blogg.
Kram Bodil.

Anonym sa...

Utmaningen antagen (och gjord!)

Unknown sa...

Gör så. Du får kika så där lite i smyg först. :)

Ha en underbar dag. Kram Vero