söndag 6 januari 2008

I morgon börjar allvaret!

Jag har i stort sett varit mammaledig i 4,5 år, jobbat lite deltid och timmar här och var.

Ända till i morgon.

A ska vara hemma den här terminen och jag ska jobba 80%.
Det ska faktiskt bli jätteroligt men samtidigt gruvar jag mig, jag är ju så van att ha mitt eget tempo här hemma med tjejerna på dagarna.

Sista lediga dagen på jullovet ska jag hålla till i köket och försöka jobba ner strykhögen, vi ska ta in ett gammalt linneskåp - även det mot A:s inrådan om att det är för stort.
Hoppas att han inte har rätt igen. (se 30 dec.)

Jag lägger in bilder ikväll på resultatet.

Ha en bra söndag!
/Lea

12 kommentarer:

Anonym sa...

*fnissar* Han har säkert rätt igen....... karlar brukar ha det när de insisterar på att något i hemmet kommer att vara tvunget att bäras ut igen.

Anonym sa...

Hej!!!
Vilka fina vinter bilder du visar, själv hinner jag aldrig ut och fota.

Och du:
Jag har utmanat dig. Titta in hos mig och kolla. Du får anta den om du vill.

Kram Pernilla

Anonym sa...

Nej tyvärr så har jag inte hittat något liknande mönster på svenska. Men det är inte så svårt att sticka efter engelska mönster om man bara kan engelska och sticka efter svenska mönster. Det finns översättningar att få till förkortningarna i mönstret.

Annas resa sa...

Lycka till på jobbet igen! Det kommer säkert att gå bra och bli kul att komma tillbaka igen.

Anonym sa...

Vi får väl se hur det går med skåpet. Jag behöver oxå prova innan jag går med på att det inte går. Kul med din blogg jag är in nån gång ibland å kollar.

Faster Gun-Britt

Mitt hem är min borg sa...

Jag förstår att det är lite kluvet med att börja jobba.. Men det blir nog bra när du väl kommer dit..
Så intressant med ett "nytt" linne skåp.. Hoppas det passar.. De e ju alltid ett nederlag när karlarna har rätt.. =)
Kram Linda!!

Elinor sa...

Välkommen tillbaka i "jobb-klubben"! Vi ses!

Unknown sa...

Ja men självklart att du får, jag blir bara glad! Gud vad roligt att du kikade in och tack för din kommentar hos mig. Jag kikar runt ett tag, sett mycket jag gillade. Jag kanske får länka tillbaka? Ha det gott. Kram Vero

Unknown sa...

Ååååh du har ett sånt där skafferi som jag vill ha... aaavis

Anonym sa...

Ha ha rätt åt dig. Kolla nu att du kan komma ner på bruksproven. Jag har sportlov då :)

mittiminvillervalla sa...

Hej Lea!

Nog har mina ögon antagit en något fyrkantig form efter allt tv tittande den här helgen och instämmer i det där med att behöva motionera mera ;o) Får väl fortsätta med mina små promenader, alltid något :o)

Vet du, min mormor hette också Lea. En krokig liten go gumma med silvergrått hår som hade barnasinnet kvar hela sitt liv :o)


Hoppas du haft en bra första dag på jobbet!

Kramar Monika

Handplockat sa...

Hej hopp är just hemkommen sent från jobbet, Middagen puttrar på spisen, tar mej tid att uppdatera dagens inlägg hos mej och
jag har ju nu glädjen att meddela att du har en utmaning hos mej
Ha det bäst