onsdag 30 januari 2008

Dagens dos av kaos...

Jag blir så less.
Natten som var kunde jag lika gärna har struntat i att sova.

Barnen somnade förvånandsvärt snabbt, trots att A var på innebandyträning och att båda småbrudarna var tvungen att lägga sig samtidigt.
Det brukar ta tre gånger så lång tid för de att somna vid de tillfällena.

Självklart gjorde jag en klassiker, somnade med ungarna - troligvis snäppet före.
Jag hade förstås massor planerat och inget blev gjort.

Vaknade ungefär 20 gånger under natten med ett ryck,
det var en odör som inte var av denna värld.

Vid varje gång var det falskt "nummer 2" alarm.
Med andra ord: den lilla unger fiser så att man vaknar - KUL!

Kl 0345 ville fisungen ha välling ungefär 3 timmar tidigare än vanligt.

Upptäckte att A inte sov i sovrummet, hittade honom på vardagsrumssoffan
(där brukar jag somna - det är ju min grej!?).
För att jag skulle få några timmars sömn i ett sträck la jag mig i nya sovrummet....mmmmm skönt tills jag vaknade av illvrålet som att någon höll på att dö,crash,bang, skrik och bråk.

-Mamma det blöder!

Den lilla huliganen hade startat dagen med ett välriktat hugg med sin julklapps present StarWars svärdet (tack så HEMSKT mycket för det) mot sin stora systers läpp.
Mycket lite men dock blodvite uppstod.

A blev less och kastade ut svärdet genom fönstret. Känns som moget uppträdande!?

Ja, nog kändes det som helt ok att åka på jobbet och ha foderlära och tömkörningslektioner.

Ikväll ska jag dit igen och ha träningar, imorgon lovar jag att lägga ut fler bilder på det fortsatta arbetet med stora tjejens sovrum.

Over and out!

5 kommentarer:

Änglahem sa...

Jösses Lea...vilken natt!! Vad händer med dig*hihi* ja jag menar Ikeaäventyret och nu detta, high life i ditt liv iaf!

Vilken helt UNDERBAR bild på dottern i förra inlägget!!! Jag glömde nog att kommentera (sorry) men jag vet att jag talade om för Mia Lilla Blanka att hon skulle gå in och titta på den fina bilden.
Vilket hår hon har!! Maskrosor är faktiskt fina blommor, bara dom håller sig borta från våran gräsmatta!*tihi* dom jagas här nämligen.

Hoppas att du får en lugn natt!
Sov gott
Kram
Ulrika

Anonym sa...

*Skrattar högt* Låter precis som min bror i ett nötskal. *fnissar än*

Färjtorp sa...

Hmmm låter inte som en trevlig natt för dig heller...kan trösta dig med att min natt var lika sömnlös när lillan har vaknat stup i kvarten och tyckte sen att det var morgon kl 03.30 ggggrrrr. Visst hon somna om efter ett par timmar men då var det ju nästan dags att stiga upp! Blir en tidig kväll idag.
Gokväll!

Annie - Annalunda sa...

*suuuuck* Förstår dig fullständigt!! Jättekram Annie

Anonym sa...

Mina barn har önskat sig starwarssvärd men efter att ha beaktat vissa fakta (din blogg) kommer de förmodligen inte att få några...Vi får se...