onsdag 30 januari 2008

Om jag skyndar mig så hinner jag...

...eftersom middagen gick mer smärtfri än jag befarade så hinner jag ju lägga ut lite bilder.

Som ni vet sedan tidigare valde jag ett mörkbrunt sängbord, och som tur var så fanns det en byrå/skåp eller vad man ska kalla det som hörde till telefonbordet.
Det har perfekt "lekhöjd" och sväljer massor av böcker och andra prylar i skåpen och lådorna.

Här är en antik barnsoffa som jag hittade på en auktion i Skellefteå för ett par somrar sedan.
Den är också lite udda, tyvärr är den lite blekt i tyget men den får hänga med i det här skicket ett tag till.
Soffan ska också flytta till nya rummet, just nu står den i sovrummet och tar plats.

Här är en krok som jag tycker så mycket om. OM det är någon av er som vill bli av med en likadan så köper jag den gärna.

Min köpte jag för några år sedan på Hans Mikaels (den ljusa butiken) och det var då den sista. Jag skulle så gärna haft två stycken...

Nä nu mina vänner måste jag slita mig... vi ses i morrn!


17 kommentarer:

Färjtorp sa...

Förstår att du vill ha en till av de där krokarna! Den var ju jättefin. Soffan såg då så charmig ut!
Kram Johanna.

Anonym sa...

Vilket mysigt rum stor flickan får, för det är väl inte "fisungens" ?:)

Ha det....
Pernilla

junhe sa...

gillar oxå din krok=) ha en bra kväll/ junhe

Annie - Annalunda sa...

Jättemysigt - och vilken söt soffa sen då!

Kram Annie

PS: Hittar jag en sån krok hojtar jag... :)

Anonym sa...

Skåp som slukar pyssel och andra barnsaker (som är så många många och så små så små...) är de absolut bästa möbler som finns. Synd bara att de blir fulla... (jag gillar INTE att städa dem)
Pysselskåpet (eller säger man "pysselskåpen" här i Piit?) är i alla fall min favoritmöbel just nu eftersom man kan ge en illusion av städighet genom att undvika att öppna skåpdörrarna. :)

Änglahem sa...

Vilket bra lekskåp, måste rymma massor. Och soffan sen....så charmig. Stortösens rum kommer att bli kanon!

God Natt du flitiga!
Kram
Ulrika

Vanilladreams and humblebees sa...

Vilken läcker krok!!
Jasså så du smyger lite du, men vad gulligt av dig att lämna ett sött lite meddelande idag! Tusen tack!

Jag gillar egentligen vitt mer än rosa, men rosa kommer strax efter och så mint och grågrönt... :)
Men nu är jag så sugen på vår och då blir det bara mer rosa fluff utan att jag ens tänker på det...

Blir lycklig av rosa! :)

Läste om din mardrömsnatt! hihi.. elakt att skratta men du skriver ju så charmigt och rakt! Går inte låta bli att le då...

Kramar från Jenny
--<-@

Skatan sa...

Vilken urcharmig soffa du är ägare till! Häftigt : )

Sov got!

My Lovely Things sa...

vilken underbar krok...
Möblerna var ju trevliga med..vi har oxå grejer som står och väntar på att få byta rum..idag ska jag flytta runt grejer lite..
kram

Flingan sa...

Men, titta!
En sån där krok hade vi i hallen när jag bodde hemma. På den hängde ett Skohorn med samma "huvud".

Hanna sa...

Wow vilka möbler...vart hittar du allt fint...soffan är ju det ljuvligaste jag sett på länge. Skrattar så jag nästan får ont i magen när jag läser om din lilla fisunge.
ha de gott
kram

Liten Bod sa...

Hej! Kul att du hittat mitt "embryo" till blogg. Det är ju jättespännande att kolla inläggen! Jag skrattade högt åt din beskrivning av nattens vedermödor :)) Mina barn är snart 20 och 18, men jag minns diverse nätter. Min käre make kunde mycket väl ha reagerat likadant! Fniss... Nu ska jag fortsätta kolla på din blogg. Kram, Tina

mittiminvillervalla sa...

Skratt! Kunde ju inte annat än skratta lite åt din "mogna" mans agerande angående svärdet! Hihi!
Härligt med mänskliga människor!
Konstigt uttryck eller hur?!

Men ibland så undrar jag vart allt det där vanliga och som sagt mänskliga tagit vägen? Försvinner liksom i sorlet av allt annat ;o)

Vilka fina möbler du visar. Gillar den där barnsoffan särskilt. Verkligen en originell möbel. Så söt!

Hoppas dagen blev fin!

Kramisar Monika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var ju bra möbler till en tjej... det får plats mycket saker i det skåpet! Den lilla soffan var ju så gullig också! För att inte tala om kroken!
Läste om din natt och fick mej ett gott skratt... inte snällt av mej,
men när man slipper uppleva det och bara läsa om det så är det himla roligt!
Kram
marie

Unknown sa...

Men här händer det grejer vill jag lova.... Har varit borta på jobb några dagar och ser att du fullkomligen sprutar ur dig inlägg :)

Jag gillade kroken och skulle gärna ha några själv. Ring mig om du ledsnar på din :)

Jag blir så glad när jag hör att det är fler än jag som agerar mogna vuxna, eller inte... Kul var det i alla fall. Jag kan känna igen mig när det till slut bara brinner!

Och JA, sågen i Arnemark är bara BÄST! Dom har allt! Och vilken kvalite sen... Bäst, som sagt!

Du ser vi har fler saker gemensamt förutom att vi gillar samma krok.
Kram Vero

Unknown sa...

Skön musik du spelar *mmmmm*

Anonym sa...

Vilka trevliga möbler du fått tag i och Soffan är jättesöt.